logo

Quotes About Pain

The weariness of all illusions and of everything that illusions involve — the loss of them, the pointlessness of having them, the anticipatory weariness of having to have them in order to lose them, the pain of having had them, the intellectual shame of having had them knowing how they would end.
~ Fernando Pessoa
Acabaram-de de arder, meu amor, na lareira da nossa vida, as achas dos nossos sonhos... Desenganemo-nos da esperança, porque trai, do amor, porque cansa, da vida, porque farta e não sacia, e até da morte, porque traz mais do que se quer e menos do que se espera.
~ Fernando Pessoa
Eu amo tudo o que foi Fernando Pessoa Eu amo tudo o que foi, Tudo o que já não é, A dor que já me não dói, A antiga e errônea fé, O ontem que dor deixou, O que deixou alegria Só porque foi, e voou E hoje é já outro dia.
~ Fernando Pessoa
Twice in my adolescence – which I feel so remotely it seems like someone else's story that I read or was told – I enjoyed the humiliating pain of being in love.
~ Fernando Pessoa
It seemed to suggest various kinds: hardships, anxieties, and the suffering born of the indifference that comes from having already suffered a lot.
~ Fernando Pessoa
Antinous is dead, is dead for ever, Is dead for ever and all loves lament Venus herself, that was Adonis lover, Seeing him, that newly lived, now dead again, Lends her old grief's renewal to be blent With Hadrian's pain.
~ Fernando Pessoa
Tudo se me tornou insuportável, exceto a vida
~ Fernando Pessoa
No fundo, acredite, o que somos de mais doloroso é o que não somos realmente, e as nossas maiores tragédias passam-se na ideia que fazemos de nós.
~ Fernando Pessoa
despequeñezco al escribir, como quien respira mejor sin que el dolor haya pasado.
~ Fernando Pessoa
A vida pode ser sentida como uma náusea no estômago, a existência da própria alma como um incômodo dos músculos. A desolação do espírito, quando agudamente sentida, faz marés, de longe, no corpo, e dói por delegação.
~ Fernando Pessoa
It's by the door of thought and the window of observation that suffering comes into one's house.
~ Fernando Pessoa
Oggi la mia anima è triste fino al corpo. Tutto me stesso mi duole: la memoria, gli occhi, le braccia.
~ Fernando Pessoa
porque nunca há piedade para os aleijados do espírito
~ Fernando Pessoa
Hep savunma hatt?nday?m. Hayat?n ve baÅŸkalar?n?n ac?s?n? çektiriyorum kendime. Gerçeklikle yüzleÅŸebilmekten âcizim. GüneÅŸ bile, salt varl???yla eziyor, hüzne boÄŸuyor beni. Sadece gece vakti –geceleyin, kendimle baÅŸ baÅŸayken–, her ÅŸeyden uzak, her ÅŸeyi unutan, ne gerçeklikle ne de bir ÅŸeylerin yarar?yla ilgisi olmayan, yitik gecede kendime kavuÅŸuyor, biraz teselli buluyorum.
~ Fernando Pessoa
Ah! the anguish, the vile rage, the despair Of not being able to express With a shout, an extreme and bitter shout, The bleeding of my heart!
~ Fernando Pessoa
Wanting to go and die in Peking and not being able to is something that weighs on me like the idea of some imminent cataclysm.
~ Fernando Pessoa
Those who truly suffer don't form a group or go around as a mob. Those who suffer, suffer alone.
~ Fernando Pessoa
Mostrou-me como o sonho não consola, porque a vida dói mais quando se acorda
~ Fernando Pessoa
En el fondo, lo que hay en nosotros de doloroso es lo que no somos en realidad y nuestras mayores tragedias corresponden a la idea que tenemos de nosotros mismos.
~ Fernando Pessoa
It's as if someone were using my life to beat me with.
~ Fernando Pessoa
Tenho uma grande tristeza Acrescentada à que sinto. Quero dizer-ma mas pesa O quanto comigo minto.
~ Fernando Pessoa
Diktaren är en låtsare. / Han låtsas så fullständigt / att han till och med låtsas ha ont / av de smärtor han verkligen känner.
~ Fernando Pessoa
Great suffering can give us the illusion of being Pain's Chosen One.
~ Fernando Pessoa
Eu amo tudo o que foi Eu amo tudo o que foi, Tudo o que já não é, A dor que já me não dói, A antiga e errônea fé, O ontem que dor deixou, O que deixou alegria Só porque foi, e voou E hoje é já outro dia.
~ Fernando Pessoa