logo

Quotes About Pain

E tudo isso, meu Deus, porque o meu coração, que julgava morto, só estava adormecido; porque ele acordou, porque ele bateu, porque cedi à dor desse pulsar arrancado do fundo do meu peito pela voz de uma mulher.
~ Alexandre Dumas
I have descended from a planet, called grief.
~ Alexandre Dumas
Bazen insan kendisinde çok mutluyum deme hakk?n? asla bulamayacak kadar çok ac? çeker.
~ Alexandre Dumas
Ac?lar öylesine üstüste gelmiÅŸti ki, neredeyse onlara al??m??t?.
~ Alexandre Dumas
Only a man who has felt ultimate despair is capable of feeling ultimate bliss.
~ Alexandre Dumas
It is only by comparing the pains of actual being with the joys of the assumed existence, that you would desire to live no longer, but to dream thus forever.
~ Alexandre Dumas
porque las oraciones para el hombre que es dichoso son a veces palabras vacías de sentido, hasta que el dolor viene a explicar al infortunio ese lenguaje sublime con que nos habla Dios.
~ Alexandre Dumas
Les blessures morales ont cela de particulier qu'elles se cachent, mais ne se referment pas; toujours douloureuses, toujours prêtes à saigner quand on les touche, elles restent vives et béantes dans le cÅ"ur.
~ Alexandre Dumas
In questo mondo non ci sono né felicità ne infelicità, esiste solo il confronto tra una condizione e l'altra, ecco tutto. Solo chi abbia provato l'estremo dolore è in grado di percepire l'estrema felicità. Bisogna aver voluto morire per sapere quanto è bello vivere.
~ Alexandre Dumas
He had contemplated danger with a smile, and when wounded had exclaimed with the great philosopher, Pain, thou art not an evil.
~ Alexandre Dumas
He condemned these unknown persecutors to the most horrible tortures he could imagine, but found them all insufficient, because after the torture came death, and after death, if not repose, at least that insensibility that resembles it.
~ Alexandre Dumas
He consigned his unknown persecutors to the most horrible tortures he could imagine, and found them all insufficient, because after torture came death, and after death, if not repose, at least the boon of unconsciousness.
~ Alexandre Dumas
Et tout cela, mon Dieu! parce que mon cÅ"ur, que je croyais mort, n'était qu'engourdi; parce qu'il s'est réveillé, parce qu'il a battu, parce que j'ai cédé à la douleur de ce battement soulevé du fond de ma poitrine par la voix d'une femme!
~ Alexandre Dumas
Ce sont les illusions qui rendent les douleurs amères et inguérissables.
~ Alexandre Dumas
Did you not hear what I said, sir? I told you there was fire in my sentence. And though it is only after death that my body is to be burnt, it will always be a terrible disgrace on my memory. I am saved the pain of being burnt alive, and thus, perhaps, saved from a death of despair, but the shamefulness is the same, and it is that I think of.
~ Alexandre Dumas
Porque la esperanza, por más pequeña que sea la dosis, es un bálsamo que alivia los sufrimientos del corazón.
~ Alexandre Dumas
Aramis: Ieri ho provato a fare penitenza con quella frusta che vedete appesa al muro e il dolore mi ha impedito di continuare questo pio esercizio D'Artagnan: Ma caro amico, dove si è mai sentito dire che una ferita di arma da fuoco si guarisce a forza di frustate? Siete scusabile solo perché la malattia vi indeboliva il cervello
~ Alexandre Dumas
de un singur lucru îmi pare r?u: de prietenia noastr?; c?ci port în piept o inim?; È™i, lucru ciudat, aceast? inim? nu s-a uscat sub asprimea vântului, mizeriei care mi-a trecut prin g?urile mantalei sau prin r?nile adânc s?pate în piele de ascuÈ›iÈ™urile atâtor s?bii, aduse din cine È™tie câte fabrici.
~ Alexandre Dumas
A volte la gioia fa un effetto strano, ti opprime quasi come il dolore.
~ Alexandre Dumas
R?nile morale au particularitatea c? se ascund, dar nu se închid; totdeauna dureroase, totdeauna gata s? sângereze când le atingi, ele r?mân vii È™i deschise în inim?.
~ Alexandre Dumas
César avait appris de l'existence à souffrir la vie et des romans à s'en échapper
~ Alexandre Jardin
Tienes razón – dijo sin mirarla –. Soy venenoso... Pero te amo. Soy el hombre equivocado, pero te amo. Es muy pronto, sólo unas horas, pero te amo. Odio demasiado, lastimo demasiado porque soy venenoso... y te amo. Es mejor que me vaya. Buenas noches»
~ Alfred Bester
Let me die, for God's sake!' 'What's the matter? Does it hurt? I died for six months, and I didn't whine.
~ Alfred Bester
This day is going to be awful. It's the sort of day you wouldn't mind losing completely, even if it meant your life would be twenty-four hours shorter.
~ Alice Hoffman