Quotes About Pain
Solo se dejaba distraer, si es que se puede decir así, por otro motivo de sufrimiento. Un dolor nuevo obraba en ella como una especie de antídoto.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
No es locura, Dede, es dolor. -No derramó ni una lágrima. -Las lágrimas no son el dolor. -Sí, pero sin las lágrimas, ¿quién te asegura que el dolor existe?
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
il dolore si è distillato, mi ha avvilita ma non mi ha spezzata.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Ma in quell'occasione imparai un'arte in cui poi sono diventata molto brava. Trattenni la disperazione, la trattenni sul bordo degli occhi lucidi, tanto che Lila mi disse in dialetto: «Non te ne importa?». Non risposi. Provavo un dolore violentissimo, ma sentivo che più forte ancora sarebbe stato il dolore di litigare con lei. Ero
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Onun tatt??? haz, ard?ndan hala hissettiÄŸi, kusursuz sadakate neden olan ac? olmadan mümkün deÄŸildir gibi geldi.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
J'espérais que ça passerait, mais infériorité et honte ne firent que s'intensifier.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Hayat matla?t???nda seni korkutmal?d?r.' -'Hayat ?st?rap oldu?unda korkutuyor beni.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
La testa, ah sì, il male è là, è per l'insoddisfazione della testa che il corpo si sta ammalando.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
No quiero leer nada más de lo que escribes. -¿Por qué? -Porque me hace daño
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
horrors of inequality, violence, always carried
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
El dolor no cuajó alrededor de nada.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
No te duele nada, Lenù. Te has inventado que tienes que renquear para que tu madre no se muera del todo, y ahora renqueas de veras, y yo te analizo, veo que te hace bien.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Você entende, Lenu, o que acontece com as pessoas: a gente tem coisa demais por dentro, e isso nos incha, nos arrebenta.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
I feel no nostalgia for our childhood: it was full of violence.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Corrado lhe disse: que foi Vittò, você está doente, está com uma cara feia, e ela respondeu: sim, estou doente no coração, no peito, no ventre, estou com uma cara horrível.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Existir é isto, pensei, um sobressalto de alegria, uma pontada de dor, um prazer intenso, veias que fremem sob a pele, e não há outra verdade que se possa contar.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
But at the same time I was grateful for the small dose of humiliation and pain he had inflicted on me. I went around the bed, sat on the edge beside him, and masturbated him. He let me do it, with his eyes closed. He ejaculated without a moan, as if he were feeling no pleasure.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
Existence is this, I thought, a start of joy, a stab of pain, an intense pleasure, veins that pulse under the skin, there is no other truth to tell.
~ Elena Ferrante
BazillionQuotes.com
El amor es una enfermedad muy triste, Clementina, muy triste...–exclamó Rosalía.
~ Elena Garro
BazillionQuotes.com
Our very special love-friendship continued for many years after my emigration, in letters. In his witty, crystalline Czech prose he kept me connected to what I had left, and what I needed to forget so that I could remember it again, without pain.
~ Elena Lappin
BazillionQuotes.com
Nunca hemos llorado tanto como en esos días, sí, nosotras las mujeres. Como si quisiéramos lavar a fuerza de lágrimas todas las imágenes, todos los muros, todas las aristas, todas las bancas de piedra manchadas de sangre de Tlatelolco, todas las huellas de los cuerpos desangrándose en los rincones... Pero es mentira que las imágenes se lavan a fuerza de lágrimas. Allí siguen en la memoria. • Perla Vérez de Aguilera, madre de familia
~ Elena Poniatowska
BazillionQuotes.com
No art can possibly comfort HER then, even though art is credited with so many things, especially an ability to offer solace. Sometimes, of course, art creates the suffering in the first place.
~ Elfriede Jelinek
BazillionQuotes.com
Simply put, diagnosis wields immense power. It can provide us access to vital medical technology or shame us, reveal a path toward less pain or get us locked up. It opens doors and slams them shut.
~ Eli Clare
BazillionQuotes.com
I wont write the details or try to capture the error and pain in wors. But believe me: what they did broke my body-mind. It shaped every part of my life. This is not a hyperbole, not a claim to perpetual victimhood nor a ploy for sympathy, but rather, an enraging truth.
~ Eli Clare
BazillionQuotes.com