logo

Quotes About Pain

Lost in this awful world, rubbing shoulders with the multitudes, I am like a tired man whose eye can't see behind him, in the deep years, anything but disillusion and bitterness, and in front of him, nothing but a storm which contains nothing new, neither learning nor pain.
~ Charles Baudelaire
The room was filled with deep, raucous sighs, sudden sobs, silent floods of tears. The horrified musician stopped,and going up to the man whose bliss was expressing itself most noisily, he asked him if he was in great pain and what would help to relieve it. But the sick man, his eyes gleaming ecstatically, looked at him with unspeakable contempt. Fancy wanting to save a man sick with too much life, sick with joy!
~ Charles Baudelaire
Am c?utat uitarea-n iubire: ce folos! C?ci dragostea mi-e numai un pat cu spini, f?cut S? dea acestor fete cumplite de b?ut!
~ Charles Baudelaire
The act of love greatly resembles torture or surgery.
~ Charles Baudelaire
Each day we're one step further into Hell, Content to move across the stinking pit.
~ Charles Baudelaire
All dark, all bloody, my heart
~ Charles Baudelaire
Mes bras sont rompus pour avoir étreint des nuées.
~ Charles Baudelaire
Ô douleur! ô douleur! Le Temps mange la vie, Et l'obscur Ennemi qui nous range le coeur Du sang que nous perdons croît et se fortifie!
~ Charles Baudelaire
Et de longs corbillards, sans tambours ni musique, Défilent lentement dans mon âme ; l'Espoir, Vaincu, pleure, et l'Angoisse atroce, despotique, Sur mon crâne incliné plante son drapeau noir.
~ Charles Baudelaire
Ah! ¡no haber parido todo un nudo de víboras, Antes que amamantar esta irrisión! ¡Maldita sea la noche de placeres efímeros En que mi vientre concibió mi expiación!
~ Charles Baudelaire
Seek my heart no longer; the beasts have eaten it.
~ Charles Baudelaire
Yo sé que el dolor es la nobleza única
~ Charles Baudelaire
Ton mensonge m'enivre, et mon âme s'abreuve Aux flots que la Douleur fait jaillir de tes yeux!
~ Charles Baudelaire
Ac? Åžeytan, ac? ÅŸu tükenmeyen yoksulluÄŸuma! Sensin ezilenlerin, sensin cüzzaml?lar?n bile İçlerine dolduran Cennet tatlar?n? sevgiyle
~ Charles Baudelaire
The Alchemy of Grief
~ Charles Baudelaire
Naisten pieksämisen välttämättömyydestä. Ihminen voi kurittaa niitä joita rakastaa. Kuten lapsiaan. Mutta samalla tuottaa itselleen sen kivun että joutuu halveksimaan rakkaitaan.
~ Charles Baudelaire
Tu,care-mi legeni somnul cu mângâieri uÅŸoare S? nu ÅŸtii niciodat? cumplitu-mi nenoroc Nici taina scris?-n mine cu litere de foc! De patim? mi-e sil? ÅŸi orice gând m? doare…
~ Charles Baudelaire
Qui donc devant l'amour ose parler d'enfer?
~ Charles Baudelaire
Dans tes jupons remplis de ton parfum Ensevelir ma tête endolorie, Et respirer, comme une fleur flétrie, Le doux relent de mon amour défunt.
~ Charles Baudelaire
Pain is strange. A cat killing a bird, a car accident, a fire.... Pain arrives, BANG, and there it is, it sits on you. It's real. And to anybody watching, you look foolish. Like you've suddenly become an idiot. There's no cure for it unless you know somebody who understands how you feel, and knows how to help.
~ Charles Bukowski
We don't even ask happiness, just a little less pain.
~ Charles Bukowski
The shortest distance between two points is often unbearable.
~ Charles Bukowski
each man's hell is in a different place: mine is just up and behind my ruined face.
~ Charles Bukowski
your letters got sadder. your lovers betrayed you. kid, I wrote back, all lovers betray. it didn't help. you said you had a crying bench and it was by a bridge and the bridge was over the river and you sat on the crying bench every night and wept for the lovers who had hurt and forgotten you.
~ Charles Bukowski