logo

Quotes About Deception

It is the study of how the human brain was designed—by natural selection—to mislead us, even enslave us.
~ Robert Wright
we deceive ourselves in order to deceive others better. This hypothesis was tossed out during the mid-1970s by both Richard Alexander and Robert Trivers.
~ Robert Wright
the best liar is he who makes the smallest amount of lying go the longest way.
~ Robert Wright
anger has a "poisoned root and honeyed tip.
~ Robert Wright
Bloom relates the story of Nazi war criminal Hermann Goering learning that a painting he owned, which he'd thought was a genuine Vermeer, was in fact a forgery. At that moment, according to one observer, Goering looked "as if for the first time he [had] discovered there was evil in the world.
~ Robert Wright
The idea here is that childhood lies are not just a phase of harmless delinquency we pass smoothly through, but the first in a series of test runs for self-serving dishonesty. Through positive reinforcement (for undetected and fruitful lies) and negative reinforcement (for lies that peers uncover, or through the reprimand of kin) we learn what we can and can't get away with, and what our kin do and don't consider judicious deceit.
~ Robert Wright
Qué es lo que puedo hacer yo? Cuando tuvo la idea, cuando una pequeñita idea lo cercioró de que podía defraudar a sus patrones, experimentó la alegría de un inventor. ¿Robar? ¿Cómo no se le había ocurrido antes? Y Erdosain se asombró de su incapacidad llegando hasta reprocharse falta de iniciativa, pues en esa época (tres meses antes de los sucesos narrados) sufría necesidades de toda naturaleza, a pesar de que diariamente pasaban por
~ Roberto Arlt
Y Erdosain remiró aquel rostro casi redondo, con laxitud de paz, y en la que sólo denunciaba al hombre de acción de chispa burlona, movediza, en el fondo de los ojos, y ese movimiento de levantar una ceja más que otra al escuchar al que hablaba. Erdosain distinguió a un costado, entre el saco y la camisa de seda que usaba el Rufián, el cabo negro de un revólver. Indudablemente, en la vida, los rostros significan poca cosa.
~ Roberto Arlt
Metaphors are our way of losing ourselves in semblances or treading water in a sea of seeming.
~ Roberto Bolano
I realized my happiness was artificial. I felt happy because I saw the others were happy and because I knew I should feel happy, but I wasn't really happy.
~ Roberto Bolano
It's absurd to see an enchanted princess in every girl who walks by. What do you think you are, a troubadour?
~ Roberto Bolano
As metáfora são a maneira de nos perdermos nas aparências ou de ficarmos imóveis no mar das aparências. Nesse sentido, uma metáfora é como um salva-vidas. E não se deve esquecer que há salva-vidas que boiam e salva-vidas que vão direto para o fundo. É bom nunca esquecer isso.
~ Roberto Bolano
Sobre el mercado editorial, bueno, yo creo que es una estafa: un montón de analfabetos funcionales comprando libros de algunos necios. Lo que hoy se entiende por literatura o por mercado editorial es una estafa disfrazada de intenciones políticamente correctas. No tiene nada que ver con la literatura.
~ Roberto Bolano
People see what they want to see and what people want to see never has anything to do with the truth. People are cowards to the last breath. I'm telling you between you and me: the human being, broadly speaking, is the closest thing there is to a rat.
~ Roberto Bolano
E incluso cabía una opción peor: que Cesárea hubiera torcido la realidad conscientemente.
~ Roberto Bolano
A metafora az egyik módja, hogy elvesszünk a látszat világában, vagy hogy mozdulatlanul álljunk a látszat tengerében.
~ Roberto Bolano
Los floreros disimulan La puerta del Infierno
~ Roberto Bolano
Como somos tortuosos. Como parecemos ou nos mostramos simples diante dos outros e no fundo como somos tortuosos. Que pouquinha coisa nós somos e de que maneira tão espetacular nos contorcemos diante de nós mesmos e diante dos outros (...). E tudo isso pra quê? Para ocultar o quê? Para fazer crer o quê?
~ Roberto Bolano
Si esa mujer me hubiera dicho que un pedazo de su caca envuelta en una bolsa de la compra era un poema yo le hubiera creído.
~ Roberto Bolano
Los boxeadores chilenos son todos unos maricones, los habitantes de este país de mierda son todos unos maricones, todos sin excepción, dispuestos a dejarse engañar, dispuestos a dejarse comprar, dispuestos a bajarse los pantalones cuando uno sólo les ha pedido que se quiten el reloj.
~ Roberto Bolano
aunque yo sabía perfectamente que esa disposición era falsa, tan falsa como la mía, una disposición de apariencia alegre que escondía una sensación de vacío, de tristeza y desconsuelo ante nuestra propia reacción frente al vacío.
~ Roberto Bolano
If he is willing to hide an illegal rhinoceros there is no question he would hide cocaine anywhere.
~ Roberto Escobar
Nothing is so easy to fake as the inner vision.
~ Robertson Davies
You never see what you want to see, forever playing to the gallery.
~ Robertson Davies