Quotes About Self
Though I sometimes scream: I no longer want to be I! but I stick to myself and inextricably there forms a tessitura of life.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Ainda bem que o que eu vou escrever já deve estar na certa de algum modo escrito em mim
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Escribo como si fuera a salvar la vida de alguien. Probablemente mi propia vida.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
How do I explain that my greatest fear is precisely in relation to ... to being?" (5)
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Por que é que você me pede tanta aspirina? Não estou reclamando, embora isso custe dinheiro. - É para eu não me doer. - Como é que é? Hein? Você se dói? - Eu me doo o tempo todo. - Aonde? - Dentro, não sei explicar.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Qué fiebre, no consigo parar de vivir. En esta densa selva de palabras que he envuelto frondosamente lo que siento y pienso y vivo y que transforma todo lo que soy en algo mío que sin embargo está completamente fuera de mí.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I'll miss myself so bad when I die.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Perhaps I now knew that I would never be equal to life myself, but that my life was equal to life. I would never reach my root, but my root did exist.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
El día que el ser humano se hizo una pregunta sobre sí mismo, entonces se convirtió en el más ininteligible de los seres por donde circulaba la sangre.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
She expected nothing. She was in herself, the end itself.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Since I am, the thing to do is to be
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Como posso amar a grandeza do mundo se não posso amar o tamanho da minha natureza?
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
However what Joana has inside her is something stronger than the love that people give and what she has inside her demands more than the love that people receive.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Yo que detesto el domingo porque está hueco Yo, que quiero la cosa más primordial porque es la fuente de la generación -yo que ambiciono beber agua en el manantial de la fuente-, yo que soy todo eso, debo por falta y trágico destino conocer tan sólo y experimentar tan sólo los ecos de mí, porque no capto el mí propiamente dicho.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Why is a dog free? Because it is the living mystery that doesn't wonder about itself.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Be to, kaipgi b?si susaistyta su vyru, jeigu neleisi jam tav?s ?kalinti? Kaip uždrausi jam sum?ryti savo keturias sienas jos k?nui ir jos sielai? Ar ?manoma k? nors tur?ti neleidžiant tur?ti tav?s?
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Ah "persona", como não te usar e ser!
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
É que tudo o que tenho não se pode dar. Nem tomar. Eu mesma posso morrer de sede diante de mim.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Whoever isn't lost doesn't know freedom and love it.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Clarice Lispector
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Simplesmente sou eu. E você é você. É vasto, vai durar. (...) Olha para mim e me ama. Não: tu olhas para ti e te amas. É o que está certo.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Crear de uno mismo un ser es muy serio. Estoy creándome. Y andar en la oscuridad completa en busca de nosotros mismos es lo que hacemos. Duele. Pero es el dolor del parto; nace algo que es. Se es.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E digo: eu está apaixonada pelo teu eu. Então nós é.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
But as long as I have myself I won't be alone
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com