Quotes About Self
Seeing the immanent futility of all forms of action was, from childhood on, one of my favorite means of detaching myself even from myself.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Toen ik mij wilde ontmaskeren Zat het masker vast aan mijn gezicht.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Everything belongs to others except my regret that it doesn't belong to me.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tudo que se passa no onde vivemos é em nós que se passa. Tudo que cessa no que vemos é em nós que cessa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No fundo, acredite, o que somos de mais doloroso é o que não somos realmente, e as nossas maiores tragédias passam-se na ideia que fazemos de nós.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To understand, I destroyed myself.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
It is between sensation and my awareness of it that all the great tragedies of my life occur. In that shadowy, indeterminate region of forests and burbling water, indifferent even to the noise of our wars, flows the self I struggle in vain to find…
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I am the size of what I see And not the size of my stature.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Noi non ci realizziamo mai. Siamo due abissi - un pozzo che fissa il cielo.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Esta espécie de loucura Que é pouco chamar talento E que brilha em mim, na escura Confusão do pensamento, Não me traz felicidade; Porque, enfim, sempre haverá Sol ou sombra na cidade. Mas em mim não sei o que há.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Hayat, onu ne hale getiriyorsak odur. Yolculuklar, yolcular?n kendisidir. GördüÄŸümüz, gördüÄŸümüzden deÄŸil, biz her neysek, ondan ibarettir.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The ego itself, the I in each one of us, is perhaps a divine dimension.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nessuno ama un altro, ama soltanto/ ciò che di sé c'è in lui, o che suppone.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nunca amamos a alguien. Amamos, tan sólo, la idea que nos hacemos de alguien. Es a un concepto nuestro –en suma, es a nosotros mismo– a quien amamos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We are eternal travelers of ourselves, and the only landscape that exists is what we are. We possess nothing, because we do not even possess ourselves. We have nothing because we are nothing.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Oggi, all'improvviso, sono giunto a una sensazione assurda e giusta. Mi sono reso conto, in un lampo, che non sono nessuno. Nessuno, assolutamente nessuno.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
N'être qu'un est une prison
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Every man, to be able to live and love, needs to idealize himself (and, ultimately, those he loves).
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Fernando Pessoa
~ I react as I
BazillionQuotes.com
La vida es lo que hacemos de ella. Los viajes son los viajeros. Lo que vemos no es lo que vemos sino lo que somos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
omnia fui, nihil expedit — I was all things; all was worthless.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
E eu tenho do alto orgulho a timidez E sinto horror a abrir o ser a alguém, A confiar n'alguém. Horror eu sinto A que prescrute alguém, ou levemente Ou não, quaisquer recantos do meu ser.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Vive tu vida y no seas vivido por ella. Tanto en la verdad como en el error, tanto en el gozo como en el malestar, sé tu propio ser.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
When I participate, although it seems that I'm expanding, I'm limiting myself. To associate is to die. Only my consciousness of myself is real for me; other people are hazy phenomena in this consciousness, and it would be morbid to attribute very much reality to them.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com