Quotes About Friendship
Quando tu fizer meu retrato… Tu ainda vai fazer? — Vou, Boa-Vida… (Vontade de dizer palavras carinhosas como a um irmão.) — Não me faz cheio de bexiga, não…
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Pedro Bala parece ver Volta Seca, Sem-Pernas, Gato, Professor, Pirulito, Boa-Vida, João Grande e Dora, todos ao mesmo tempo entre eles. Agora o destino deles mudou.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Apelidaram-no de Professor porque num livro furtado ele aprendera a fazer mágicas com lenços e níqueis e também porque, contando aquelas histórias que lia e muitas que inventava, fazia a grande e misteriosa mágica de os transportar para mundos diversos, fazia com que os olhos vivos dos Capitães da Areia brilhassem como só brilham as estrelas da noite da Bahia.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Pedro Bala também só tinha quinze anos, mas há muito tempo conhecia não só o areal e os seus segredos, como os segredos do amor das mulheres. Porque se os homens conhecem esses segredos muito antes que as mulheres, os Capitães da Areia os conheciam muito antes que qualquer homem.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Tua madre è un vecchio fossile, non ha ancora capito che nella vita quel che conta è l'amore, l'amicizia. IL resto è tutto paccottiglia, presunzione, non vale la pena.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
My father and he had one of those English friendships which begin by avoiding intimacies and eventually eliminate speech altogether.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Cultivo una rosa blanca, En julio como en enero, Para el amigo sincero Que me da su mano franca. Y para el cruel que me arranca El corazon con que vivo, Cardo ni oruga cultivo Cultivo una rosa blanca. I have a white rose to tend In July as in January; I give it to the true friend Who offers his frank hand to me. And to the cruel one whose blows Break the heart by which I live, Thistle nor thorn do I give: For him, too, I have a white rose.
~ Jose Marti
BazillionQuotes.com
Quisiéramos hallar aquel cuya vida se fundiese íntegramente, se interpenetrase con la nuestra. Para ello hacemos los más varios intentos. Uno es la amistad. Pero el supremo entre ellos es lo que llamamos amor. El auténtico amor no es sino el intento de canjear dos soledades.
~ Jose Ortega y Gasset
BazillionQuotes.com
Y sabes que soy ridículamente pobre? —Demasiado me lo repitieron cuando me visitabas. El amparo que ahora te pido no es el de tu dinero, sino el de tu corazón.
~ José Eustasio Rivera
BazillionQuotes.com
Vamos suerte, vamos juntos dende que juntos nacimos- y ya que junto vivimos sin podernos dividir... yo abriré con mi cuchillo el camino pa seguir.
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
Entre nobles caracteres la amistad crece despacio y prospera mejor cuando arraiga en el reconocimiento de los méritos recíprocos; entre hombres vulgares crece inmotivadamente, pero permanece raquítica, fundándose a menudo en la complicidad del vicio o de la intriga.
~ José Ingenieros
BazillionQuotes.com
Reverenciará a su más cruel adversario, si éste se encumbra; desdeñará a su mejor amigo si nadie lo elogia. Su criterio carece de iniciativas. Sus admiraciones son prudentes.
~ José Ingenieros
BazillionQuotes.com
Su generosidad es siempre dinero dado a usura. Su amistad es una complacencia servil o una adulación provechosa.
~ José Ingenieros
BazillionQuotes.com
I pay for every friend I make with a hundred enemies!
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Do you remember that night, that stormy night when you, seeing me alone and crying next to my mother's lifeless body, came toward me and put your hand on my shoulder, the hand that for so long you refused to let me hold, and said to me: 'You have lost your mother, I ever had one.' And you cried with me. [...] Could I ever forget you?
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Dorotília es más pobre que yo. Y las otras chicas no quieren jugar con ella porque es negrita y muy pobre. Por eso ella se queda siempre en un rincón. Yo divido con ella mi masita, esa que usted me regala.
~ José Mauro de Vasconcelos
BazillionQuotes.com
The second one, the joint Truth and Friendship Commission, which we started now with Indonesia, that is the one that has been criticized its terms of reference call for providing amnesty for those who cooperate in telling the truth. It does not lead to prosecution.
~ Jose Ramos-Horta
BazillionQuotes.com
Write whatever you want. Danny, my dear friend, write and tell me what life really is.
~ Josef Å kvorecký
BazillionQuotes.com
Marriage enlarges the scene of our happiness and of our miseries. A marriage of love is pleasant, of interest, easy, and where both meet, happy. A happy marriage has in it all the pleasures of friendship, all the enjoyments of sense and reason, and,
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com
A common civility to an impertinent fellow, often draws upon one a great many unforeseen troubles; and if one doth not take particular care, will be interpreted by him as an overture of friendship and intimacy.
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com
Were I to prescribe a rule for drinking, it should be formed upon a saying quoted by Sir William Temple: the first glass for myself, the second for my friends, the third for good humor, and the fourth for mine enemies.
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com
True happiness arises, in the first place, from the enjoyment of one's self, and in the next, from the friendship and conversation of a few select companions.
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com
True happiness is of a retired nature, and an enemy to pomp and noise it arises, in the first place, from the enjoyment of one's self, and in the next from the friendship and conversation of a few select companions.
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com
Cato Lose not a thought on me, I'm out of danger. Heaven will not leave me in the victor's hand. Caesar shall never say, I conquered Cato. But, oh! my friends, your safety fills my heart With anxious thoughts: a thousand secret terrors 115 Rise in my soul: how shall I save my friends! 'Tis now, O Caesar, I begin to fear thee.
~ Joseph Addison
BazillionQuotes.com