Quotes About Reality
Je n'ai jamais écrit, croyant le faire, je n'ai jamais aimé, croyant aimer, je n'ai jamais rien fait qu'attendre devant la porte fermée.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Nunca hay centro. Ni camino, ni línea. Hay vastos pasajes donde se insinúa que alguien hubo. No es cierto, no hubo nadie.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
You're always more unreal to yourself than other people are.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Aucun couple, même le meilleur, ne peut encourager à l'amour, ce n'est pas vrai.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
I answer: Yes; they find me attractive in spite of everything. It's then she says: And also because of what you are yourself.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Ne bildiÄŸinizi bilmeden bildiÄŸinizi san?rs?n?z, o bilginin sonuna varamazs?n?z, dünyadaki mutsuzluÄŸun tek ba??n?za sureti olduÄŸunuzu san?rs?n?z, imtiyazl? bir al?nyaz?s?n?n sureti. Kendinizi olmakta olan bu ÅŸeyin hakimi san?rs?n?z, böyle bir ÅŸeyin var olduÄŸunu san?rs?n?z
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Gözlerini açar, art?k yalan söylemeyin der. Dünyadaki hiçbir ÅŸeyi, hiçbir zaman sizin bildiÄŸiniz ÅŸekliyle bilmeyeceÄŸini umduÄŸunu söyler. Hiçbir ÅŸeyi sizin bildiÄŸiniz ÅŸekliyle bilmek istemem der, ölümün yol açt??? kesinlikle, hatat?n?z?n her gününde her gecesinde birbirine benzeyen o umars?z tekdüzelikle, sevme yoksunluÄŸunun o ölümcül iÅŸleyiÅŸiyle.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Người ta không tiÌ€m th?y n?i cô Ä'Æ¡n, người ta taÌ£o ra nó. N?i cô Ä'Æ¡n, nó tự sinh ra.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
quelques fois, quand je le regarde c'est comme si je regardais ma vie et c'est pas beau à voir
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
To level the terrain, to dig down into it, to open the tombs wherein Lol is feigning death, seems to me fairer - given the necessity to fill in the missing links of Lol Stein's story - than to fabricate mountains, create obstacles, rely on chance. And, knowing this woman, I believe she would prefer that I compensate in this way for the lack of cold, hard facts about her life.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Que je n'avais jamais vu ma mère dans le cas d'être folle. Elle l'était. De naissance. De sang. Elle n'était pas malade de sa folie, elle la vivait comme la santé.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
La historia de mi vida no existe. Eso no existe. Nunca hay centro. Ni camino, ni línea. Hay bastos pasajes donde se insinúa que alguien hubo, no es cierto, no hubo nadie.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Nunca escrevi, e pensei que escrevia, nunca amei, e pensei que amava, nunca fiz nada a não ser esperar diante da porta fechada.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Her eyes are closed, but she is very far from being asleep. Even the shape of her face is altered, different. Her features are shrunken, aged. She has suddenly become what she, as she is, would be if she were ugly.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Mucho me costaría vivir en un mundo sin libros pero la realidad no está en ellos, puesto que no cabe entera.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Books are not life, only its ashes.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Ce qui nous rassure du sommeil, c'est qu'on en sort, et qu'on en sort inchangé, puisqu'une interdiction bizarre nous empêche de rapporter avec nous l'exact résidu de nos songes.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Ho amato quella lingua per la sua flessibilità di corpo allenato, la ricchezza del vocabolario nel quale a ogni parola si afferma il contatto diretto e vario della realtà, l'ho amata perché quasi tutto quel che gli uomini han detto di meglio è stato detto in greco.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Bardzo ?le czu?bym si? w ?wiecie bez ksi??ek, ale rzeczywisto?ci w ksi??kach nie ma, bo si? w nich w ca?o?ci nie mie?ci.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Somos todos iguales: le tenemos miedo al drama, pero a veces somos lo bastante románticos para desear que ocurra y no nos damos cuenta de que ha empezado ya
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Un être grisé de vie ne prévoit pas la mort ; elle n'est pas ; il la nie par chacun de ses gestes.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Adaptar-me-ia dificilmente a um mundo sem livros, mas a realidade não está ali, porque eles não a contêm inteira.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
el amor por una persona determinada, aun siendo tan desgarrador, no suele ser sino un hermoso accidente pasajero, menos real en cierto sentido que las predisposiciones y opciones que lo preceden y que sobrevivirán a él.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Niettemin ben ik op de leeftijd gekomen waarop het leven voor ieder mens een aanvaarde nederlaag is.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com