Quotes About Reality
Loneliness, insomnia, and change: the fear of these is even worse than the reality.
~ Mignon McLaughlin
BazillionQuotes.com
Most of our diversions do not so much delay death as accustom us to it.
~ Mignon McLaughlin
BazillionQuotes.com
Affairs are just as disillusioning as marriage, and much less restful.
~ Mignon McLaughlin
BazillionQuotes.com
The hardest learned lesson: that people have only their kind of love to give, not our kind.
~ Mignon McLaughlin
BazillionQuotes.com
In the desperation of the oncoming abyss, one may desire hope for its avoidance of reality; but hopelessness embraces the reality, recognizing that commitment to liberative principles is what defines our very humanity.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
In prison there's no bad, everything's worse. Worse bellyache, worse misery, worse sadness--the worst of the worst. Jailers and judges seem like people without reason, deranged. Compliance with rules and regulations which have nothing to do with reality turns them into madmen, at least they seem such to those not under the strange influence of the law.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Soy la vida, la Manzana-Rosa del Ave del Paraíso; soy la mentira de todas las cosas reales, la realidad de todas las ficciones!
~ Unknown
BazillionQuotes.com
It is respectable to have no illusions, and safe, and profitable and dull.
~ Miguel de Cervantes
BazillionQuotes.com
Truth may be stretched, but cannot be broken, and always gets above falsehood, as does oil above water.
~ Miguel de Cervantes
BazillionQuotes.com
All is not gold that glitters.
~ Miguel de Cervantes
BazillionQuotes.com
Many count their chickens before they are hatched and where they expect bacon, meet with broken bones.
~ Miguel de Cervantes
BazillionQuotes.com
Love is the child of illusion and the parent of disillusion.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Consciousness is a disease.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
To believe in God is to yearn for His existence and, furthermore, it is to act as if He did exist.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
To say that everything is idea or that everything is spirit, is the same as saying that everything is matter or that everything is energy, for if everything is idea or spirit, just as my consciousness is, it is not plain why the diamond should not endure for ever, if my consciousness, because it is idea or spirit, endures forever.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Ay, Orfeo, Orfeo, esto de dormir solo, solo, solo, de dormir un solo sueño! El sueño de uno solo es la ilusión, la apariencia; el sueño de dos es ya la verdad, la realidad. ¿Qué es el mundo real sino el sueño que soñamos todos, el sueño común?
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Que sueño...? Dejadme soñar; si ese sueño es mi vida, no me despertéis de él. Creo
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Quando um homem adormecido e inerte na cama sonha algo, o que é que existe mais, ele como consciência que sonha, ou o seu sonho?
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
La única verdad es el hombre fisiológico, el que no habla, el que no miente ...»
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
en última instancia todo es forma, forma más o menos interior, el universo mismo un caleidoscopio de formas enchufadas las unas en las otras
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Muchas veces se me ha ocurrido pensar, Orfeo, que yo no soy, e iba por la calle antojándoseme que los demás no me veían. Y otras veces he fantaseado que no me veían como me veía yo, y que mientras yo me creía ir formalmente, con toda compostura, estaba, sin saberlo, haciendo el payaso, y los demás riéndose y burlándose de mí.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
El sueño de uno solo es la ilusión, la apariencia; el sueño de dos es ya la verdad, la realidad. ¿Qué es el mundo real sino el sueño que soñamos todos, el sueño común?»
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Ni el sentimiento logra hacer del consuelo verdad, ni la razón logra hacer de la verdad consuelo; pero esta segunda, la razón, procediendo sobre la verdad misma, sobre el concepto mismo de realidad, logra hundirse en un profundo escepticismo.
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com
Sufro yo a tu costa / Dios no existente, pues si Tú existieras / existiría yo también de veras».
~ Miguel de Unamuno
BazillionQuotes.com