Quotes About Reality
I also wanted to express the strength of cinema to hide reality, while being entertaining. Cinema can fill in the empty spaces of your life and your loneliness.
~ Pedro Almodovar
BazillionQuotes.com
Success has got no taste or smell and when you get used to it, it's as if it didn't exist.
~ Pedro Almodovar
BazillionQuotes.com
But whether it be dream or truth, to do well is what matters. If it be truth, for truth's sake. If not, then to gain friends for the time when we awaken.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
In this treacherous world Nothing is the truth nor a lie. Everything depends on the color Of the crystal through which one sees it
~ Pedro Calderon de la Barca
BazillionQuotes.com
Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
What is this life? A frenzy, an illusion, A shadow, a delirium, a fiction. The greatest good's but little, and this life Is but a dream, and dreams are only dreams.
BazillionQuotes.com
Yo sueño que estoy aquí de estas prisiones cargado, y soñé que en otro estado más lisonjero me vi. ¿Qué es la vida? Un frenesí. ¿Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña lo que es, hasta despertar.
BazillionQuotes.com
mira bien lo que te advierto: que seas humilde y blando, porque quizá estás soñando, aunque ves que estás despierto.
BazillionQuotes.com
What's life? A frenzied, blurry haze. What's life? Not anything it seems. A shadow. Fiction filling reams. All we possess on earth means nil, For life's a dream, think what you will, And even all our dreams are dreams.
BazillionQuotes.com
in this world All who live but dream they act here.
BazillionQuotes.com
Wake me not if this is vision, Let me sleep not if 'tis true.
BazillionQuotes.com
y en este mundo, en conclusión, todos sueñan lo que son, aunque ninguno lo entiende.
BazillionQuotes.com
No, I dream not, since I know What I am and what I've been.
BazillionQuotes.com
que el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña
BazillionQuotes.com
Man dreams what he is, and wakes Only when upon him breaks Death's mysterious morning beam.
BazillionQuotes.com
Sueña el rico en su riqueza, que más cuidados le ofrece; sueña el pobre que padece su miseria y su pobreza; sueña el que a medrar empieza, sueña el que afana y pretende, sueña el que agravia y ofende, y en este mundo, en conclusión, todos sueñan lo que son, aunque ninguno lo entiende.
BazillionQuotes.com
All who live but dream they act here.
BazillionQuotes.com
For perhaps thou art but dreaming, When it seems that thou'rt awake.
BazillionQuotes.com
The king dreams he is a king, and lives in this deception commanding, disposing of, reigning, ruling, And the applause, thus on loan received so gets in the wind written. And in ashes Death will turn him - great disgrace! Who will dare so to govern seeing himself come awake to the sorry dream of Death?
BazillionQuotes.com
Qué es la vida? Una ficción, una sombra, una ilusión, y el mayor bien es pequeño; que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
porque en el mundo, Clotaldo, todos lo que viven sueñan.
BazillionQuotes.com
BASILIO: Pues antes que lo veas, volverás a dormir adonde creas que cuanto te ha pasado, como fue bien del mundo, fue soñado.
BazillionQuotes.com
Ay de ti, que soberbia vas mostrando sin saber que están soñando!
BazillionQuotes.com