Quotes About Truth
El anciano se llama Linh. Es el único que lo sabe, porque el resto de las personas que lo sabían están muertas.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Las palabras son complicadas. Apenas he hablado en mi vida. Escribo «en mi vida», como si ya estuviera muerto. En el fondo, es verdad. Es la pura y única verdad. Hace mucho tiempo queme siento muerto. Hago como si siguiera viviendo. Mi sentencia está en suspenso, eso es todo.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Puede que vivir, seguir viviendo, sea saber que lo real no lo es totalmente, puede que sea elegir otra realidad cuando la que hemos conocido adquiere un peso insoportable.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Don't forget, Brodeck: it's ignorance that always triumphs, not knowledge.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
En me disant ces mots, j'ai compris soudain combien cela sonnait comme un danger, et que, être innocent au milieu des coupables, c'était en somme la même chose que d'être coupable au milieu des innocents.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Je suis l'égout, Brodeck. Je ne suis pas le prêtre, je suis l'homme-égout.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Mais je ne pouvais pas imaginer que parfois les soleils deviennent des gêneurs, et que leurs rayons qui éclairent le monde et le font resplendir, malgré eux, dévoilent aussi ce qu'on cherche à enfouir.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Les hommes sont parfois si maladroits qu'on les prend pour le contraire de ce qu'ils sont vraiment.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Mais ici-bas, mieux vaut ne jamais avoir raison. C'est une chose qu'on vous fait ensuite toujours payer très cher.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Ne cherche pas ce qui n'existe pas ou n'existe plus
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
el miedo surge cuando descubrimos lo que hasta el día anterior creíamos ignorar.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
La vie, la vie la vie n'est pas comme les livres, elle peut être bien belle, même et parfois elle n'est pas toute rose, mais changer de couleur ne la rend pas meilleure. Aime-toi comme tu es, aime les autres comme ils sont. En vérité, mon si joli garçon, ce pourrait être cela la leçon.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
La vérité, ça peut couper les mains et laisser des entailles à ne plus pouvoir vivre avec, et la plupart d'entre nous, ce qu'on veut, c'est vivre.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
A sports journalist doesn't have to be sporty any more than a political journalist has to be an opportunistic liar.
~ Philippe Geluck
BazillionQuotes.com
Je mes suis entendu lui dire que c'était vrai, qu'il était responsable de cela, mais de cela seulement.
~ Philippe Grimbert
BazillionQuotes.com
Desgarra de una vez como un trapo estas sombras, engañoso mendigo, cubierto con harapos, rondador de mortajas: es vergüenza fingir a distancia la muerte, basta con sentir miedo cuando esto sea. Ahora ponte una piel de sol y sal afuera igual que un cazador contra el viento, atraviesa como agua fresca y rápida tu vida".
~ Philippe Jaccottet
BazillionQuotes.com
Qui n'a plus qu'un moment a vivre N'a plus rien a dissimuler
~ Philippe Quinault
BazillionQuotes.com
The body will fail you, the mind will deceive you, but the spirit is the true essence of the Individual.
~ Phillip Anderson
BazillionQuotes.com
The truth doesn't have versions, it just is.
~ Phillip C. McGraw
BazillionQuotes.com
If modernist naturalism were true, there would be no objective truth outside of science. In that case right and wrong would be a matter of cultural preference, or political power, and the power already available to modernists ideologies would be overwhelming.
~ Phillip E. Johnson
BazillionQuotes.com
Evolutionary naturalism takes the inherent limitations of science and turns them into a devastating philosophical weapon: because science is our only real way of knowing anything, what science cannot know cannot be real.
~ Phillip E. Johnson
BazillionQuotes.com
Trying to get to the answer before one has understood all the right questions is a prime source of error in human affairs.
~ Phillip E. Johnson
BazillionQuotes.com
The whole thing seems absurdly easy - so easy that you ought to smell a rat.
~ Phillip E. Johnson
BazillionQuotes.com
A criminal trial is not a search for truth. It is much too circumscribed for that. Rather, a trial is a formalized contest for the hearts and minds of a panel of twelve. It is a quest for a verdict in which information is selected and screened (we can almost say "processed") before it is allowed to reach jurors.
~ Phillip Finch
BazillionQuotes.com