Quotes About Silence
where there is no occasion for expressing an opinion, it is best to be silent, for there is nothing more certain than that it is at all times more easy to make enemies than friends.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
early July 1792, it was clear that George Washington would not have the option of silence or inaction in stemming the feud between Hamilton and Jefferson. He had probably waited too long to assert control. His fine, nonpartisan stance may have only intensified the partisan mischief between his two appointees.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
Rockefeller established various taboos on the course, including that no business or charitable bequests should ever be discussed.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
Rockefeller refused to publicize such sensitive information.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
As he wrote of Rockefeller, "His deliberation was sometimes extreme; his reluctance to argue and speak out his thoughts fully, his skill in not exposing the slightest surface for attack, his long silences
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
Rockefeller advised silence, and Flagler desisted from further comment.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
I observed that he spoke very little indeed, and always in a low and quiet voice.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
By remaining silent in the face of criticism, he thought he would seem confident and secure in his integrity—in fact, he seemed guilty and arrogantly evasive.
~ Ron Chernow
BazillionQuotes.com
Volvieron a quedarse en silencio, pero era un silencio lleno de compañía.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Los monstruos se ocultan en el lóbrego vientre del silencio doméstico.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
El verdadero dolor es inefable, nos deja sordos y mudos, está más allá de toda descripción y todo consuelo. El verdadero dolor es una ballena demasiado grande para poder ser arponeada.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
El verdadero dolor es indecible. Si puedes hablar de lo que te acongoja estás de suerte: eso significa que no es tan importante. Porque cuando el dolor cae sobre ti sin paliativos, lo primero que te arranca es la #Palabra
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
El silencio puede ser ensordecedor y la ausencia invasora.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Cuanto más te acercas a lo esencial, menos puedes nombrarlo. El tuétano de los libros está en las esquinas de las palabras. Lo más importante de las buenas novelas se agolpa en las elipsis, en el aire que circula entre los personajes, en las frases pequeñas.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
De todos os excessos que um homem pode cometer, o mais repetido por Matías era o do silêncio.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Si puedes hablar de lo que te acongoja estás de suerte: eso significa que no es tan importante. Porque cuando el dolor cae sobre ti sin paliativos, lo primero que te arranca es la #Palabra.
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Los monstruos se ocultan en el lóbrego vientre del silencio doméstico - 'La buena suerte' de Rosa Montero
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Yo escribo. Es mi mayor victoria, mi conquista, el don del que me siento más orgullosa; y aunque las palabras están siendo devoradas por el gran silencio, hoy constituyen mi única arma
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
No son precisamente esos muros invisibles de cosas silenciadas uno de los elementos más habituales de la vida en común?
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Lo traumático no es siempre lo que hace ruido, sino lo que queda mudo»
~ Rosa Montero
BazillionQuotes.com
Within the face, woman concealed one of her most potent and treacherous weapons, her tongue.
~ Rosalind Miles
BazillionQuotes.com
Churches are so nice when they're empty. Like empty streets. You can see their shape.
~ Rosamunde Pilcher
BazillionQuotes.com
Eliot said nothing, just nodded his
~ Rosamunde Pilcher
BazillionQuotes.com
was a palisade of noncommunication.
~ Rosamunde Pilcher
BazillionQuotes.com