Quotes About Understanding
He did not raise his to her, often; a quick glance now and then sufficed; but it flashed back, each time more confidently, the undisguised delight he drank from hers.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
nous éprouvons parfois de la pitié pour des êtres qui ne connaissent ce sentiment ni pour eux-mêmes ni pour les autres.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Ocurre a veces que sentimos piedad por gente que ni para consigo misma ni para con los demás conoce este sentimiento.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Non lo amo perché è bello, Nelly, ma perché è ancora di più uguale a me stessa di quanto possa esserlo io. Di qualsiasi cosa siano fatte le nostre anime, la sua e la mia sono identiche.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
He is more myself than I am.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Aussi ne saura-t-il jamais comme je l'aime; et cela, non parce qu'il est beau, (…), mais parce qu'il est plus moi-même que je ne le suis
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
A veces sentimos piedad por personas que carecen por completo de ella tanto hacia sí mismas como hacia los demás.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
No one can die of love for a stranger.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
It is not in him to be loved like me: how can she love in him what he has not?
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
I 'never told my love' vocally; still, if looks have language, the merest idiot might have guessed I was over head and ears: she understood me at last, and looked a return - the sweetest of all imaginable looks.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
He's more myself than I am.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
If he loved with all the powers of his puny being, he couldn't love as much in eighty years as I could in a day. And Catherine has a heart as deep as I have: the sea could be as readily contained in that horse-trough as her whole affection be monopolised by him. Tush! He is scarcely a degree dearer to her than her dog, or her horse. It is not in him to be loved like me: how can she love in him what he has not?
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
I perceived two such radiant countenances bent over the page of the accepted book, that I did not doubt the treaty had been ratified on both sides; and the enemies were, thenceforth, sworn allies.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
It was a marvelous effort of perspicacity to discover that I did not love her
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Ruhlar?m?z her neden yo?rulmu?sa ikimizinki de ayn?.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Lako vam je popustiti njihovim prolaznim hirovima sve dok se oni svojski trude da predvide sve vaše želje. Me?utim, može se naposljetku dogoditi da se posva?ate oko ne?ega što je jednako važno za obje strane, pa ?e se tada oni, koje nazivate slabima, pokazati nepopustljivima kao i vi.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Casar-me com Heathcliff agora me degradaria; por isso, ele nunca vai saber quanto eu o amo; e o amo não por ele ser bonito, Nelly, mas por ele ser mais eu do que eu própria sou. Não sei de que nossas almas são constituídas, mas a dele e a minha são iguais, e a de Linton é tão diferente quanto um raio de luar de um relâmpago, ou a geada do fogo
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Yak???kl? olduÄŸu için deÄŸil, Nelly, benden daha fazla ben olduÄŸu için seviyorum onu. Ruhlar?m?z neden yap?lm?? bilmiyorum ama onunkiyle benimki ayn?.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Él no sabrá nunca cuánto le amo, y eso no es porque sea guapo, Neli, sino porque es más que yo misma. De lo que sea que nuestras almas estén hechas, la suya y la mía son lo mismo
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Cómo va a amar en él lo que no existe?
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Non rivelai mai il mio amore verbalmente; però se gli sguardi hanno un linguaggio, anche il più perfetto idiota avrebbe potuto indovinare che io ne ero perdutamente innamorato.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
if looks have language, the merest idiot might have guessed
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
I was weeping as much for him as her; we do sometimes pity creatures that have none of the feeling either for themselves or others.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
It would degrade me to marry Heathcliff now; so he shall never know how I love him: and that, not because he's handsome, Nelly, but because he's more myself than I am. Whatever our souls are made of, his and mine are the same; and Linton's is as different as a moonbeam from lightning, or frost from fire
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com