Quotes About Love
Vi blev vel som to gale tilslut, så deilig var han. Jeg stod og bakte småkaker en dag, så kom han utenfor vinduet og så ind. Jeg hadde rørt ved den bløte deig så længe og rullet den lang og skåret den i stykker med kniv; nu sa jeg til ham og viste ham kniven: Var det ikke bedst om vi begge døde? Jo, svarte han, kom med mig til hytten så skal vi gjøre det!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Ho jeg har visst alt faat Vaaren i mig, jeg bruker min Qvind som en gale, Fan steike mig, og æter langt bedre end på længe!(1912, brev til J.M. Køhler Olsen i Bergen)
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Kjære mand, jeg tar hende i armene og løfter hende. Det er bare et tiltak. Men det forstår sig, jeg må fare åt som folk med en sån damesperson og sætte hende pent ned igjen. Heller ikke må jeg snakke fysisk eller te mig svinagtig i hendes nærværelse.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jaja, sa Edevart og nikket, jeg forstår at du er kjær i hende. Jeg må vel være, svarte August. Når jeg ser hende om morgningen så går jeg som i en skodde til middags, jeg spiser kveldsgrøten og tror det er kjøt. Fan forstår det! Sa August.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Når han sa noget ømt til hende fik hun en ål i hvert øie og vsr forelsket hun også.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Hun var ikke fordærvet og han elsket hende Herrens meget; men hvad hjalp det? Gå hele livet og vite alt!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Ja, sa Augustm er det ikke slik det går altid! Jeg synes for min del at Dokker to er et eksemplar til å være gift isammens.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg elsker tre ting, sier jeg så. Jeg elsker en kjærlighetsdrøm jeg hadde engang, jeg elsker dig og jeg elsker denne plet jord. - Og hvad elsker du mest? - Drømmen.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
The day might come when I would just take into my head to pass her haughtily by without glancing once towards her. Ay, it might happen that I would venture to do this, even if she were to gaze straight into my eyes, and have a blood-red gown on into the bargain.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Such was love. It could ruin a man, raise him up again, and then brand him anew; it could fancy me today, you tomorrow, and someone else tomorrow night, that's how fickle it was. But it could also hold fast like an unbreakable seal and blaze with unquenchable passion until the hour of death, because it was eternal. So, what was the nature of love?
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg knæler og rækker Hænderne frem endskønt jeg hører dit Nej. Tag disse Blomster med Tak for dem du pynted med paa min Vej. (Med røde roser)»
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg traf ham en morgen før jagttid, han var fem og tyve år og kom fra fjærne reiser, han spaserte ved min side i haven og da han berørte mig med sin arm begyndte jeg å elske ham.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Hun var deilig til mig. Jeg var gåt tilbunds og det var hun også, vi levet begge p bunden. det gjorde de andre omkring os også. Alle mennesker gik og gik på bunden...
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Selv de små rosenrøde finner i hendes ansigt satte ham i henrykkelse.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
don't spend your time chasing after an inspiration that once chanced your way. It is as unrecoverable as yesterday, as the joys of childhood, as first love. Bend your efforts to creating a new and fresh inspiration for today. There is no reason to suppose that it will be less good than yesterday's. It may not be as brilliant. But you have the advantage of possessing it today.
~ Konstantin Stanislavsky
BazillionQuotes.com
Violet remembered that slap; later her mother had called it a love tap, as if to further confuse love with pain.
~ Koren Zailckas
BazillionQuotes.com
I'm not interested in a life that doesn't have you in it.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
Aidan from the past: He took her hands in his bloodied, callused ones. "Accept me?" His eyes glowed, his lashes spiked from rain. Declan in the present: He gripped her nape. "I fuckin love you, Regin!" Rain spiked his lashes as he gazed down at her, commanding her, "Love me back!
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
What are you trying to prove? Lucia demanded. Between strikes, he bellowed, That you should no' have left me! You were going to do it to me--don't bother denying it! When he didn't, she said, Then why are you different? Another volley of arrows. What gives you the right to risk yourself? He snapped, Because you could move on if something happened to me.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
If I have to scour the entire earth, I'll hunt her down. I will no' falter. One day I will bring my female back to my home - back to my bed...She was born to be found by me. -Garreth MacRieve, King of all Lykae
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
I desired you before, but I never loved you until this life.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
Now you're just being silly. He's a mercenary- he's not going to go about penning love letters, and really, what would he write? 'Anna...love you...grrr?' Olivia to Annalia
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
What's your favorite place to visit?" He absently answered, "Wherever you are." "Bowen, five things about you can't all be about me." But you're the only good thing that I've got.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
You gave her your heart, and she gave you the bird." Nïx sighed. "Songs will be written about this.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com