Quotes About Love
Ah, my love, do not be afraid of neediness: it is our greater destiny. Love is so much more fatal than I had thought, love is as inherent as wanting itself, and we are guaranteed by a necessity that shall renew itself continuously. Love already is, it is always. All that is missing is the coup de grâce—which is called passion.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Whoever isn't lost doesn't know freedom and love it.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Não sabia que, somando as compreensões, eu amava. Não sabia que somando, as incompreensões, é que se ama verdadeiramente. Porque eu, só por ter tido carinho, pensei que amar é fácil.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Truth doesn't make sense, the hugeness of the world makes me shrink. What I probably asked for and finally found still ended up leaving me unprepared, like a child walking alone across the earth. So unprepared that only my love of all the universe could console me and satisfy me, only a love such that the very egg-cell of things would resonate with what I call love. With what in fact I am merely naming without knowing its name.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E eu não fora grande bastante: só os grandes amam a monotonia.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Eu sempre disse a mim mesma que o amor que os outros têm pela gente cria mais deveres do que o amor que a gente tem pelos outros.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Amar os outros é a única salvação individual que conheço.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
there are indestructible things that accompany the body to death as if they had been born with it. And one of them is what is created between a man and a woman who have experienced certain moments together.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I was no longer a little girl with a book: I was a woman with her lover.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Simplesmente sou eu. E você é você. É vasto, vai durar. (...) Olha para mim e me ama. Não: tu olhas para ti e te amas. É o que está certo.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I wonder: why does God demand our love? possible answer: so that we might love ourselves and in loving ourselves, forgive ourselves.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Aunque nunca más fuera a sentir la grave y suave fuerza de existir y amar, como ahora, de ahí en adelante ya sabía por qué cosa esperar, esperar la vida entera como si fuera necesario...
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Qué estoy diciendo? Estoy diciendo amor. Y cerca del amor estamos nosotros.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Holding someone's hand was always my idea of joy.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E foi assim que no grande parque do colégio lentamente comecei a aprender a ser amada, suportando o sacrifício de não merecer, apenas para suavizar a dor de quem não ama. Não, esse foi somente um dos motivos. É que os outros fazem outras histórias. Em algumas foi de meu coração que outras garras cheias de duro amor arrancaram a flecha farpada, e sem nojo de meu grito.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E digo: eu está apaixonada pelo teu eu. Então nós é.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I am being joyful in this very instant because I refuse to be defeated: so I love.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
A solução para esse absurdo que se chama "eu existo", a solução é amar um outro ser que, este, nós compreendemos que exista.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Amor será dar de presente ao outro a própria solidão? Pois é a última coisa que se pode dar de si.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Las personas depositan la idea del pecado en el sexo. Pero es muy inocente e infantil ese pecado. El infierno mismo es el del amor.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Amor será dar de presente a outro a própria solidão? Pois é a coisa mais última que se pode dar de si.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Amar os outros é a única salvação individual que conheço: ninguém estará perdido se der amor e às vezes receber amor em troca.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
El amor ya está, siempre está. Falta sólo el golpe de gracia —que se llama pasión.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I know that my phrases are crude, I write them with too much love, and that love makes up for their faults, but too much love is bad for the work. I'm restless and harsh and despairing. Although I do have love inside me. I just don't know how to use love. Sometimes it tears at my flesh. But when winter comes I give and give and give. The excess of me starts to hurt and when I'm excessive I have to give of myself.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com