logo

Quotes About Peace

The Hemulen, moaning piteously, thrust his nose into the sand. "This has gone too far!" he said. "Why can't a poor innocent botanist live his life in peace and quiet?" "Life is not peaceful," said Snufkin, contentedly.
~ Tove Jansson
He didn't remember, he didn't worry, he just was.
~ Tove Jansson
Mutta voi, miten ihanaa on hiljaisena hetkenä juuri ennen auringon nousua mennä kotiin nukkumaan kun syömiset on syöty, juomiset juotu, puhumiset puhuttu ja tanssittu jalat väsyksiin.
~ Tove Jansson
Kaikki on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi. - Tuu-tikki
~ Tove Jansson
Akkurat nå tenker jeg på nordlys. Man vet ikke om det finnes eller bare synes. Alt er meget usikkert, og det er nettopp det som beroliger meg.
~ Tove Jansson
Ingen ting kan være så rolig og så uendelig som et langt vitermørke, det fortsetter og fortsetter, det er som å leve i en tunnel der mørket stundom fordyper seg til natt og stundom blir dagskumring, man er avskjermet fra alt, beskyttet og mer ensom enn ellers.
~ Tove Jansson
Mutta Muumipappa oli kuullut, etteivät hattivatit riitele koskaan. Ne ovat luonteeltaan hiljaisia, ja niitä kiinnostaa vain päästä eteenpäin niin kauas kuin mahdollista. Mieluimmin aina taivaanrantaan tai maailmanloppuun saakka, mikä luultavasti merkitsee samaa.
~ Tove Jansson
Toivokaamme hänelle hyvää teltanpaikkaa ja kevyttä sydäntä!
~ Tove Jansson
This has completely disturbed my peace," he complained. "A philosopher should be protected against the rude happenings of everyday life." "Never mind," said Moominmamma, consolingly. "You'll soon feel better." "But I do mind," said the Muskrat peevishly. "Never any peace ... " And he mumbled on.
~ Tove Jansson
Mats har ingen hemmeligheter. Det er derfor han er så hemmelighetsfull. Ingen må forstyrre ham, han må få være uforstyrret i en forenklet og ren verden.
~ Tove Jansson
Lastovi?ky poctia svojou prítomnosÃ…Â¥ou len domy, kde sú ?udia šťastní.
~ Tove Jansson
Om je heen komt alles tot rust, elk van ons gaat zijn eigen weg, maar we ontmoetten elkaar weer aan zee bij een kalme zonsondergang.
~ Tove Jansson
As they pushed through the door a remarkable sight met their eyes: the Muskrat was sitting in the fork of a tree eating a pear. "Where's mother?" asked Moomintroll. "She's trying to get your father out of his room," replied the Muskrat, bitterly. "This is what comes of collecting plants. I've never quite trusted that Hemulen. Well, I hope the Muskrat heaven is a peaceful place, because I shan't be here much longer.
~ Tove Jansson
När jag blev trött på det ena eller det andra gick jag till vedbacken ett tag. Vedbackens idé är alldeles klar; att såga och hugga med gott samvete, att få vara ifred, att det luktar gott och att det för en gångs skull blir vad man har tänkt sig.
~ Tove Jansson
Meren vihaiset vihertävät värit olivat muuttuneet rauhallisen sinisiksi, ja aallot kantoivat vaahtokruunujaan pikemmin koristeina kuin uhkauksina.
~ Tove Jansson
To the final landscape of our old age, as summer fades...Silence settles around us, each of us wanders his own way, and yet we all meet by the sea in the peaceful sunset.
~ Tove Jansson
And I was sitting on my verandah believing they were so remarkable and free, just because they never spoke a word and were always on the move. They hadn't a single word to say and nowhere to go...
~ Tove Jansson
Najednou se muminka zmocnila taková radost, že se musel odebrat do samoty. Okdrá?el pomalu ke k?lnÄ›. A když ho nikdo nevidÄ›l, dal se do bÄ›hu. B?žel v roztálém snÄ›hu, slunce se mu opíralo do zad a on b?žel a b?žel, protože byl šťastný a na nic nemyslel.
~ Tove Jansson
Mari hörte nicht so genau zu, ein abenteuerlicher Gedanke begann Form anzunehmen: die Möglichkeit eines ganz eigenen Alleinseins in Frieden und Erwartung, fast eine Art Jux, den man sich erlauben kann, wenn man mit Liebe gesegnet ist.
~ Tove Jansson
Walking had been easy, because his knapsack was nearly empty and he had no worries on his mind. He felt happy about the wood and the weather and himself. Tomorrow and yesterday were both at a distance, and just at present the sun was shining brightly red between the birches, and the air was cool and soft.
~ Tove Jansson
You can see for yourself that life is hard enough without being punished for it afterwards. We get comfort when we die, that's the whole idea.
~ Tove Jansson
Mumintrollets pappa hade aldrig känt sig så lugn och så absolut nöjd med allting. Det var egentligen skönt att ingenting behöva säga och ingenting förklara, varken för sig själv eller andra. Man bara satt och såg mot horisonten och hörde vågorna klucka under båten.
~ Tove Jansson
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls vara isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls var isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson