logo

Quotes About Imagination

I could try to tell you the story, but it would be like describing a cathedral by saying it's a pile of stones ending in a spire.
~ Carlos Ruiz Zafon
Ogni libro, ogni volume che vedi possiede un'anima, l'anima di chi lo ha scritto e l'anima di coloro che lo hanno letto, di chi ha vissuto e di chi ha sognato grazie ad esso.
~ Carlos Ruiz Zafon
Conserva tus sueños, nunca sabes cuándo te van a hacer falta
~ Carlos Ruiz Zafon
Hay personas que se recuerdan y otras que se sueñan.
~ Carlos Ruiz Zafon
Pasé el sábado en trance, anclado tras el mostrador de la librería con la esperanza de ver a Bea aparecer por la puerta como por ensalmo. Cada vez que sonaba
~ Carlos Ruiz Zafon
Tras él, alzándose en lo que creyó que era una basílica esculpida con todas las bibliotecas del mundo, se levantaba el laberinto que había visto desde la cima.
~ Carlos Ruiz Zafon
Ve lo que los demás no ven. Su mente funciona diferente a la del resto. Donde todos ven una puerta cerrada, ella ve una llave. Donde los demás pierden la pista, ella encuentra el rastro
~ Carlos Ruiz Zafon
a story is a letter the author writes to himself
~ Carlos Ruiz Zafon
Aos poucos, assaltou-me a ideia de que atrás da capa de cada um daqueles livros se abria um infinito universo por explorar e que, fora daquelas paredes, o mundo deixava que a vida passasse em tardes de futebol e em novelas de rádio, satisfeito em ver apenas até onde vai o seu umbigo e pouco mais.
~ Carlos Ruiz Zafon
Adoraba la música, la pintura y todas las materias desprovistas de provecho y beneficio en la sociedad de los hombres.
~ Carlos Ruiz Zafon
Certa ocasião ouvi um cliente habitual da livraria de meu pai comentar que poucas coisas marcam tanto um leitor como o primeiro livro que realmente abre caminho ao seu coração. As primeiras imagens, o eco dessas palavras que pensamos ter deixado para trás, nos acompanham por toda a vida e esculpem um palácio em nossa memória [...] ao qual iremos retornar.
~ Carlos Ruiz Zafon
The day I die, all that was once mine, will be yours...except my dreams. ~The Shadow of the Winds
~ Carlos Ruiz Zafon
That book taught me that by reading, I could live more intensely. It could give me back the sight I had lost.
~ Carlos Ruiz Zafon
Every book, every volume you see here, has a soul. The soul of the person who wrote it and of those who read it and lived and dreamed with it. Every time a book changes hands, every time someone runs his eyes down its pages, its spirit grows and strengthens. This
~ Carlos Ruiz Zafon
Nekada davno, u djetinjstvu, možda is toga što sam odrastao me?u knjigama i knjižarima, odlu?io sam da želim postati pisac i živjeti životom punim melodrame.
~ Carlos Ruiz Zafon
Julián had once told me that a story is a letter the author writes to himself, to tell himself things that he would be unable to discover otherwise.
~ Carlos Ruiz Zafon
She was invisible, so I imagined her as perfect. Next to her I was unworthy, vulgar, all too real.
~ Carlos Ruiz Zafon
Ogni libro possiede un'anima, l'anima di chi lo ha scritto e di coloro che lo hanno letto, di chi ha vissuto e di chi ha sognato grazie ad esso.
~ Carlos Ruiz Zafon
After a while it occurred to me that between the covers of each of those books lay a boundless universe waiting to be discovered, while beyond those walls, in the outside world, people allowed life to pass by in afternoons of football and radio soaps, content to do little more than gaze at their navels.
~ Carlos Ruiz Zafon
The body that ended up in the morgue was only a part of him. His soul is in his stories. I once asked him who inspired him to create his characters, and his answer was no one. That all his characters were himself.
~ Carlos Ruiz Zafon
Accursed be those whose dreams are made of paper and ink, for theirs will be the purgatory of vanity and disappointment.
~ Carlos Ruiz Zafon
Routine is the housekeeper of inspiration.
~ Carlos Ruiz Zafon
What I don't understand is why, instead of talking so much about this story, you don't just get on and write it.
~ Carlos Ruiz Zafon
pocas cosas marcan tanto a un lector como el primer libro que realmente se abre camino hasta su corazón. Aquellas primeras imágenes, el eco de esas palabras que creemos haber dejado atrás, nos acompañan toda la vida y esculpen un palacio en nuestra memoria al que, tarde o temprano - no importa cuántos libros leamos, cuántos mundos descubramos, cuánto aprendamos u olvidemos -, vamos a regresar.
~ Carlos Ruiz Zafon