Quotes About Sacrifice
if you want an honest view of what's going on, you also have to consider the planes that didn't come back.
~ Jordan Ellenberg
BazillionQuotes.com
Because the world is revealed, to an indeterminate degree, through the template of your values. If the world you are seeing is not the world you want, therefore, it's time to examine your values. It's time to rid yourself of your current presuppositions. It's time to let go. It might even be time to sacrifice what you love best, so that you can become who you might become, instead of statiny who you are.
~ Jordan Peterson
BazillionQuotes.com
You don't get to choose not to pay a price, you only get to choose which price you pay.
~ Jordan Peterson
BazillionQuotes.com
If you dance with the devil, the devil don't change, he changes you.
~ Jordan Roter
BazillionQuotes.com
Duty is heavier than a mountain, death lighter than a feather.
~ Jordan, Robert
BazillionQuotes.com
Y el amor real, el verdadero, se basa en el hecho de que el otro ame todavía más que uno mismo gracias a ello.
~ Jordi Sierra i Fabra
BazillionQuotes.com
Lá fora é a liberdade e o sol. A cadeia, os presos na cadeia, a surra ensinaram a Pedro Bala que a liberdade é o bem maior do mundo. Agora sabe que não foi apenas para que sua história fosse contada no cais, no mercado, na Porta do Mar, que seu pai morrera pela liberdade. A liberdade é como o sol. É o bem maior do mundo.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Pirulito avança. Vê o inferno, o castigo de Deus, suas mãos e sua cabeça a arder uma vida que nunca acaba. Mas sacode o corpo como que jogando longe a visão, recebe o Menino que a Virgem lhe entrega, o encosta ao peito e desaparece na rua.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Eu estava nas profundas, preso, de mãos e pés atados, me deu trabalho demais me desamarrar para vir te ver, meu bem. Mas tu me chamou, e eu vim, atravessando o fogo e o frio, o nada e o não. Chego e tu me nega o pão, a água de beber, por quê? — Ai, Vadinho…
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Se acostó a soñar despierto con Bailén. El lodo y la sangre. Las risotadas y las chanzas. Las descargas cerradas. Los soldados que empuñaban carabinas y calaban bayonetas. Los chasquidos. Las balas que pasaban silbando. Los fusileros intoxicados de pólvora que mordían el cartucho, empujaban el proyectil con la baqueta, se ponían los mosquetes contra la cara y disparaban. Los bordados y los cordones. Las fogatas y las antorchas. La miseria. El dolor. Los muertos.
~ Jorge Fernández Díaz
BazillionQuotes.com
I can give you my loneliness, my darkness, the hunger of my heart, I am trying to bribe you with uncertainty, with danger, with defeat.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
To die for a religion is easier than to live it absolutely.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
What madness to beget children!
~ Joris-Karl Huysmans
BazillionQuotes.com
In attempting to fan her flame I kindled myself
~ Joris-Karl Huysmans
BazillionQuotes.com
El alma humana tiene una gran necesidad de blancura. Desde que lo blanco se oscurece, la desdicha empieza. La práctica y conciencia de todas las virtudes, la posesión de las mejores cualidades, la arrogancia de los más nobles sacrificios no bastan a consolar el alma de un solo extravío.
~ Jose Marti
BazillionQuotes.com
La libertad cuesta muy cara, y es necesario o resignarse a vivir sin ella o decidirse a comprarla por su precio.
~ Jose Marti
BazillionQuotes.com
Beni vermek istemezlerse sat?n alabilirsin. Babam?n hiç paras? yok. Beni sat?ca??ndan eminim. Çok para isterse, Seu Jacob'un dükkan?nda müÅŸterilerine yapt??? gibi birkaç taksitte edersin...
~ José Mauro de Vasconcelos
BazillionQuotes.com
İçi geçmiÅŸ bir kaç kötü oyuncak için bunca çaba!" dedi. "Elbette ki, yaÅŸayan bütün yoksullara çok güzel ÅŸeyler de veremezler.
~ José Mauro de Vasconcelos
BazillionQuotes.com
Effort is only effort when it begins to hurt.
~ Jose Ortega y Gasset
BazillionQuotes.com
Pecan, tal vez, los que piensan en sí y viven para los demás: los abnegados y los altruistas, los que sacrifican sus goces y fuerzas en beneficio ajeno, renunciando a sus comodidades y aun a su vida, como suele ocurrir?
~ José Ingenieros
BazillionQuotes.com
I die without seeing dawn's light shining on my country... You, who will see it, welcome it for me...don't forget those who fell during the nighttime.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Kapag may mga uban na po akong tulad ng sa inyo at ginugunita ang nakaraan at makita kong gumawa ako alang-alang sa sarili lamang, hindi ginhawa ang magagawa't nararapat gawin ukol sa bayang nagbigay sa akin ng lahat, ukol sa mga mamamayang tumutulong sa aking mabuhay, kapag nagkagayon po, magiging tinik sa akin ang bawat uban, at sa halip na ikaliwalhati ko'y dapat kong ikahiya.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
I die without seeing the dawn brighten over my native land. You who have it to see, welcome it ... and forget not those who have fallen during the night!
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Nawalan muli ng isang oras ang buhay ng bawat kabataan, saka isang bahagi ng kaniyang karangalan at paggalang sa sarili, at kapalit ang paglaki sa kalooban ng panghihina ng loob, ng paglalaho ng hilig sa pag-aaral, at pagdaramdam sa loob ng dibdib.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com