logo

Quotes About Desire

Then the girl spoke to the child. She told him she'd rather it remain this way between them. That she'd rather their story not move from this place, even if the child didn't understand her; that it remain in this desire, even if that meant she put herself to death. Not a real death, mind you, but a dead death, where you don't hurt, where you're never sad, you're never punished, nothing. She said, 'It should be completely impossible.' She said, 'It should be desperate.
~ Marguerite Duras
It's as if they were happy, and as if it came from outside themselves. And I have nothing like that.
~ Marguerite Duras
I tell him I like the idea of his having many women, the idea of my being one of them, indistinguishable. We look at each other. He understands what I've just said. Our expressions are suddenly changed, false, caught in evil and death.
~ Marguerite Duras
L'envie d'être au bord de tuer un amant,de le garder pour vous, pour vous seul, de le prendre, de le voler contre toutes les lois, contre tous les empires de la morale, vous ne la connaissez pas, vous ne l'avez jamais connue?
~ Marguerite Duras
Que no la conocerá nunca, que no tiene los medios para conocer tanta perversidad. Ni de dar tantos y tantos rodeos para atraparla, nunca lo conseguirá.
~ Marguerite Duras
Nos permitíamos el lujo de no querer comer
~ Marguerite Duras
I want to belong to myself, to own something, not necessarily something very wonderful, but something which is mine, a place of my own, maybe only one room, but mine. Why sometimes I even find myself dreaming of a gas stove.
~ Marguerite Duras
Perhaps you'll escape. Day and night, this obsession. It's not that you have to achieve anything, it's that you have to get away from where you are.
~ Marguerite Duras
You wouldn't have known her, you'd have seen her everywhere at once, in a hotel, in a street, in a train, in a bar, in a book, in a film, in yourself, your inmost self, when your sex grew erect in the night, seeking somewhere to put itself, somewhere to shed its load of tears.
~ Marguerite Duras
Drink accomplished what God did not. It also served to kill me; to kill. I acquired that drinker's face before I drank.
~ Marguerite Duras
Gözlerini açar, art?k yalan söylemeyin der. Dünyadaki hiçbir ÅŸeyi, hiçbir zaman sizin bildiÄŸiniz ÅŸekliyle bilmeyeceÄŸini umduÄŸunu söyler. Hiçbir ÅŸeyi sizin bildiÄŸiniz ÅŸekliyle bilmek istemem der, ölümün yol açt??? kesinlikle, hatat?n?z?n her gününde her gecesinde birbirine benzeyen o umars?z tekdüzelikle, sevme yoksunluÄŸunun o ölümcül iÅŸleyiÅŸiyle.
~ Marguerite Duras
On aurait dit qu'il aimait cette douleur, qu'il l'aimait comme il m'avait aimée, très fort, jusqu'à mourir peut-être, et que maintenant il l'a préférait à moi. 
~ Marguerite Duras
Je ne vous aime plus. C'est vous qui m'aimez. Vous ne le savez pas. Nous
~ Marguerite Duras
La passion reste en suspens dans le monde, prête à traverser les gens qui veulent bien se laisser traverser par elle.
~ Marguerite Duras
Il ne cherche pas à savoir où la rejoindre. Il ne pense pas à la rejoindre. Il veut rester seul pour savoir, pour penser à elle, l'aimer.   Ils
~ Marguerite Duras
I've never written, though I thought I wrote, never loved, though I thought I loved, never done anything but wait outside the closed door.
~ Marguerite Duras
Ça a toujours été trop tard pour ne plus vous aimer.
~ Marguerite Duras
I notice that I desire him.
~ Marguerite Duras
he's a man who must make love a lot, a man who's afraid, he must make love a lot to fight against the fear.
~ Marguerite Duras
the mysterious death of lovers without love.
~ Marguerite Duras
Pero no teníamos hambre, nosotros teníamos un criado y comíamos, a veces, es cierto, porquerías, zancudas, caimanes, pero tales porquerías estaban cocinadas por un criado y servidas por él y a veces incluso no las queríamos, nos permitíamos el lujo de no querer comer.
~ Marguerite Duras
Não havia nada a fazer aqui, os livros derretiam-se nas mãos. E as histórias caíam em pedaços sob os golpes sombrios e silenciosos dos zangões. Sim, o calor dilacerava o coração. E só lhe resistia inteiro, virgem, o desejo do mar. Sara pousou o livro nos degraus da varanda. Os outros já estavam no mar. Ou, se não estavam, iam mergulhar de um momento para o outro.
~ Marguerite Duras
I desperately want to partake of the world which emerges from the lips of Lol Stein, I want to be a part of this lie which she has forged. Let her bear me with her, let our affair take, from this point forth, a different course, let her consume and crush me with the rest, I shall bend to her will, let my hope be to be crushed with the rest, to be bent to her will.
~ Marguerite Duras
Tout à coup j'ai eu le désir de votre bouche comme si vous étiez mon premier amant.
~ Marguerite Duras