logo

Quotes About Desire

When I was grown up I wanted to crunch flowering almond trees, and take bites out of the the rainbow nougats of the sunset. Against the night sky of New York, the neon signs appeared to me like giant sweatmeats
~ Simone de Beauvoir
Deplangeam adultii ale caror saptamani serbede erau vag animate de niste duminici fade. Mi se parea ingrozitor sa traiesti fara sa astepti nimic de la viata.
~ Simone de Beauvoir
tutku bir eksiklik, bir kopu?, yerini dolduraca?? bir ?ey gerektirir.
~ Simone de Beauvoir
Et en fait tout homme qui a eu de vraies amours, de vraies révoltes, de vrais désirs, de vraies volontés, sait bien qu'il n'a besoin d'aucune garantie étrangère por être sûr de ses buts; leur certitude vient de son propre élan.
~ Simone de Beauvoir
En todo acto sexual esta implicado lo Otro, y su rostro más habitual es el de la mujer.
~ Simone de Beauvoir
Pero, efectivamente, debo esforzarme. Y no sólo por táctica: por moral. He tenido exactamente la vida que quise: tengo que merecer ese privilegio. Si flaqueo ante el primer tropiezo, todo lo que pienso acerca de mi misma no es sino ilusión.
~ Simone de Beauvoir
It was not murder that fulfilled Sade's erotic nature; it was literature.
~ Simone de Beauvoir
Mi ero voluta senza limiti ed ero informe come l'infinito
~ Simone de Beauvoir
L'homme a réussi à asservir la femme : mais dans cette mesure il l'a dépouillée de ce qui en rendait la possession désirable.
~ Simone de Beauvoir
I have so much love in me that I would like to cry;
~ Simone de Beauvoir
No soy una cosa, sino espontaneidad que desea, que ama, que anhela, que actúa.
~ Simone de Beauvoir
When she does not find love, she may find poetry.
~ Simone de Beauvoir
U lepo obu?enoj i iski?enoj ženi priroda je prisutna, ali je zarobljena, modelirana ljudskom voljom po želji muškarca. Žena je utoliko privla?nija ukoliko je njena priroda bujnija i u njoj pot?injenija - to je žena sofisti?ke opsene koja je uvek bila idealni erotski objekat.
~ Simone de Beauvoir
Je suis peut-être mesquine mais je voudrais qu'ils meurent tous pour que s'anéantisse la lamentable image qu'ils se font à présent de moi.
~ Simone de Beauvoir
She [the female] appears essentially to the male as a sexual being. For him she is sex - absolute sex, no less.
~ Simone de Beauvoir
Dios mío! ¡Haz que existas! Haz que haya un cielo y un infierno me pasearé por los senderos del paraíso con mi hijo y con mi hija querida y ellos se retorcerán en las llamas de la envidia los miraré tostarse y gemir reiré y los niños reirán conmigo. Me debes esa revancha Dios mío. Exijo que me la des.
~ Simone de Beauvoir
In amorous passion particularly, one does not want the beloved being to be admired objectively; one prefers to think her unknown, unrecognized; the lover thinks that his appropriation of her is greater if he is alone in revealing her worth. That is the genuine thing offered by all passion.
~ Simone de Beauvoir
I loved being loved: the bleakness of my future terrified me.
~ Simone de Beauvoir
Es desde el corazón de mi vida, que yo deseo, prefiero, rechazo.
~ Simone de Beauvoir
I got the desire to write very young, at fourteen or fifteen years of age … I endured the world which was given to me sometimes with joy, often with revolt or boredom; I wanted to make it mine in order to justify it in some way. So I thought I had everything to say: the whole world, life, everything. In my youthful, adolescent diaries, at eighteen, nineteen years old, this leitmotif appears over and over: I will say everything, I have everything to say.
~ Simone de Beauvoir
Au galop mes jours m'échappent et en chacun d'eux je languis.
~ Simone de Beauvoir
Je me passerais bien, comme vous pouvez le penser, de toutes ces distractions; c'est si assommant de s'amuser quand on n'en sent à aucun degré le besoin.
~ Simone de Beauvoir
Dur travail, de mourir, quand on aime si fort la vie.
~ Simone de Beauvoir
La beauté séduit la chair pour obtenir la permission de passer jusqu'à l'âme.
~ Simone Weil