logo

Quotes About Desire

the best poems it seems to me are written out of an ultimate need. and once the poem is written, the only need after that is to write another.
~ Charles Bukowski
Em termos monetários, parecia mais do que certo que era melhor ter uma buceta do que um caralho.
~ Charles Bukowski
Find what you love and let it kill you
~ Charles Bukowski
Não posso dizer que odeie o mundo dos homens e das mulheres, mas eu sentia um certo nojo que me separava dos artesãos e dos comerciantes, dos mentirosos e dos amantes, e agora, décadas mais tarde, sinto esse mesmo nojo. É claro, essa é apenas a história de um homem ou a visão de um homem da realidade. Se você continuar lendo, talvez a próxima história seja mais alegre. Espero que sim.
~ Charles Bukowski
Tabi,Hank ne zaman istersen bende sicabilirsin.
~ Charles Bukowski
Uno se puede encariñar de muchas cosas aparte del sexo pero es mejor si el sexo está presente de alguna manera.
~ Charles Bukowski
Mi sembra di essere nato storto. Non capisco se non trovo più quello che voglio o se rendo le mie voglie talmente elaborate da rendermi impossibile soddisfarle. Insomma, una specie di alibi del cazzo.
~ Charles Bukowski
Que tempos penosos foram aqueles anos - ter o desejo e a necessidade de viver, mas não a habilidade.
~ Charles Bukowski
Avrei potuto anche accontentarmi, ma è così che si diventa infelici.
~ Charles Bukowski
Charles - disse ela. - Vera - disse eu. - o que foi? - perguntou ela. - sou o maior poeta do mundo - disse-lhe eu. - morto ou vivo? - perguntou ela. - morto - disse eu, esticando o braço e agarrando um seio. - adorava espetar-te um bacalhau vivo pelo cu acima, Vera! - porquê? - sei lá. ela puxou para baixo o vestido. eu acabei o copo de uísque. - tu mijas da crica, nao mijas? - acho que sim. - enfim, é o problema das mulheres.
~ Charles Bukowski
For a man who had wanted to be happy he looked like a man who had lost two pawns in the early rounds of a chess match without gaining an advantage.
~ Charles Bukowski
you're not mine and it makes me feel so bad, this thing of being me…
~ Charles Bukowski
The whole earth was nothing but mouths and assholes swallowing and shitting, and fucking.
~ Charles Bukowski
arabas?na doÄŸru yürüdü. kap?y? kapatt?m. ne istediÄŸini biliyordu ve o ben deÄŸildim. bu tür çok kad?n tan?yordum.
~ Charles Bukowski
Ka?dy z nas szuka jakiejÅ› ucieczki. Godziny wlokÄ… siÄ™ jedna za drugÄ…, trzeba je czymÅ› zapeÅ'ni? a? do Å›mierci. Zbyt maÅ'o jest rzeczy piÄ™knych i wzniosÅ'ych, ?eby siÄ™ chciaÅ'o czÅ'owiekowi pcha? ten wózek. Ka?da rzecz po krótkim czasie brzydnie i obumiera. Budzimy siÄ™ rano, wysuwamy nogÄ™ spod koÅ'dry, stawiamy na podÅ'odze i myÅ›limy: kurwa, co by tu dalej?
~ Charles Bukowski
I made practice runs down to skid row to get ready for my future. I didn't like what I saw down there. Those men and women had no special daring or brilliance. They wanted what everybody else wanted.
~ Charles Bukowski
People don't need love. What they need is success in form or another. It can be love but it needn't be.
~ Charles Bukowski
A los hombres siempre les persigue algo que nunca pueden evitar. Sin descanso, siempre.
~ Charles Bukowski
There is a place in the heart that will never be filled and we will wait and wait in that space.
~ Charles Bukowski
Find something you love - and let it kill you
~ Charles Bukowski
each woman fucked just a bit differently, and that's what kept a man going, that's what kept a man trapped.
~ Charles Bukowski
I was lonely all right. I was lonely for that big ass standing beside me.
~ Charles Bukowski
They had known who she was all right. She glistened with sex. Even the roaches and the ants and the flies wanted to fuck her.
~ Charles Bukowski
Si hubiera nacido mujer seguro que hubiera sido una prostituta. Como había nacido hombre, anhelaba constantemente mujeres, cuanto más guarras mejor. Y sin embargo las mujeres, las buenas mujeres, me daban miedo porque a veces querían tu alma, y lo poco que quedaba de la mía, quería conservarlo para mí. Básicamente deseaba prostitutas, porque eran duras, sin esperanzas, y no pedían nada personal. Nada se perdía cuando ellas se iban.
~ Charles Bukowski