logo

Quotes About Desire

Si va avanti a spintoni e a ricatti... Il piacere come dovere. Il peccato come necessità. La rosa da cogliere come obbligo di pungersi. La gioia di volare come impegno di sfracellarsi. Il frutto da mordere come precetto di lasciarci la mano.
~ Guido Ceronetti
And for your eyes my life takes poison slowly.
~ Guillaume Apollinaire
I have drunk you and my thirst survives But now I know the flavor of the cosmos
~ Guillaume Apollinaire
I would prefer day and night in the sphinxeries Wanting to know and thus, at last, be devoured there.
~ Guillaume Apollinaire
How slow life seems to me, how violent the hope of love can be.
~ Guillaume Apollinaire
Je buvais à pleins verres les étoiles" (Mes amis m'ont enfin avoué leur mépris)
~ Guillaume Apollinaire
The more a man gazes on what he loves, the more he sets fire to his heart and bastes it with bacon fat.
~ Guillaume de Lorris
Why was love such an addictive drug? Why did loving someone cause such suffering?
~ Guillaume Musso
Elle avait tout fait pour le retenir, mais parfois tout n'est pas suffisant.
~ Guillaume Musso
Elle ferma les yeux quelques secondes, lutta pour faire refluer son désir naissant. Elle savait que les sentiments étaient souvent plus destructeurs et dangereux qu'une balle d'un 9 mm ou que la lame tranchante d'un sabre.
~ Guillaume Musso
What have I left,from loving you? Just my voice,with no sudden echo Just my fingers,which grasp nothing Just my skin,which seeks your hands And above all fear,of loving you still Tomorrow,almost dead. Charles Aznavour
~ Guillaume Musso
Non, reprends-toi ! La vie est belle. Tu as tout ce que tu désires. Et tu sais très bien qu'on est toujours tout seul. Dans les moments vraiment flippants de l'existence, on est tout seul. On est tout seul quand l'amour s'en va, tout seul quand les flics débarquent au petit matin, tout seul face au médecin qui nous annonce un cancer, tout seul quand on crève…
~ Guillaume Musso
ali strast je kao droga: u po?etku misliš da je kontrolišeš, a onda, jednog dana, moraš da priznaš da je ona ta koja upravlja tobom...
~ Guillaume Musso
Après tout, certains disent que les plus belles histoires d'amour sont celles qu'on a pas eu le temps de vivre. Peut-être que les baisers qu'on ne reçoit pas sont aussi les plus intenses.
~ Guillaume Musso
Samo roman na najbolji na?in može da pokaže koliko je stvarnost slaba i nedovoljna da zadovolji ?ovekove apetite, ostvari njegove želje i snove. ~ Mario Vargas Ljosa ~
~ Guillaume Musso
anxiety to become good enough for Johan Cruyff to notice us cannot be put into words. Without that desire, none of us would be who we are today.
~ Guillem Balagué
Con o sin éxito, crear se convierte en una adicción.
~ Guillermo Arriaga
Nunca se sabe a dónde van a parar las relaciones después del sexo.
~ Guillermo Arriaga
Ansiábamos tu aprobación. Sorprende la psique infantil, en hambre permanente de afecto a pesar del maltrato.
~ Guillermo Arriaga
por eso detesto las masturbaciones yacentes
~ Guillermo Cabrera Infante
Las cosas que hacemos por amor son desagradables, dementes, llenas de sudor y remordimiento —caminó hacia Edith, quien se contuvo para no gritar. —Este amor te quema y te mutila y te retuerce de adentro hacia fuera. Es un amor monstruoso y nos transforma en monstruos.
~ Guillermo del Toro
THE THING WAS AN EXPERT IN HORROR, BUT THIS HUMAN HORROR INDEED EXCEEDED ANY OTHER POSSIBLE FATE. NOT ONLY BECAUSE IT WAS WITHOUT MERCY, BUT BECAUSE IT WAS ACTED UPON RATIONALLY AND WITHOUT COMPULSION. IT WAS A CHOICE. THE KILLING WAS UNRELATED TO THE LARGE WAR, AND IT SERVED NO OTHER PURPOSE THEN EVIL. MEN CHOSE TO DO THIS TO OTHER MEN AND INVENTED REASONS AND PLACES AND MYTHS IN ORDER TO SATISFY THEIR DESIRE IN A LOGICAL AND METHODICAL WAY.
~ Guillermo del Toro
En el Distrito Federal nadie extraña a nadie, todos desean la ausencia del otro, su desaparición repentina, se sueltan algunas lágrimas a causa de las pérdidas y después viene la felicidad.
~ Guillermo Fadanelli
For meg var Oasen et navn som aldri hadde slått an. Det meste i Fyllingsdalen var grønnere enn den steinørkenen her. Men så var det ingen skjermet idyll i det de kalte Lagunen heller. Navnevalgene til kjøpesentre i bergensregionen minnet mer om lengselen ut til solrike steder enn det de var: overfylte maurtuer til kommersialismens pris.
~ Gunnar Staalesen