Quotes About Desire
Si no puedes librarte de desear pasiones, lee novelas y aventuras, que también para eso existen los escritores.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I desire nothing of your life that has passed, not even your name, not even your dreams, not even the story of your suffering; the mystery explains more than the light; you will not ask anything about me either; I am Joana, you are a body living, I am a body living, nothing more.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
É que tudo o que tenho não se pode dar. Nem tomar. Eu mesma posso morrer de sede diante de mim.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Él, que se había interesado por Lori únicamente por el deseo, parecía ahora ver lo inalcanzable que era ella. Y más: no sólo inalcanzable para él, sino para ella misma y para el mundo. Ella vivía a causa de una estrechez en el pecho: la vida.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Quero te conhecer por outras fontes, seguir para tua alma por outros caminhos; nada desejo de tua vida que passou, nem teu nome, nem teus sonhos, nem a história do teu sofrimento; o mistério explica mais que a claridade.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
The more we need, the more God exists.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Not to be devoured is the secret objective of a whole existence.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Freedom isn't enough. What I desire doesn't have a name yet.—I am thus a toy that is wound up and which when done will not find its own, deeper life.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Porque o tédio é de uma felicidade primária demais! E é por isso que me é intolerável o paraíso. E eu não quero o paraíso, tenho saudade do inferno! Não estou à altura de ficar no paraíso porque o paraíso não tem gosto humano!
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
But she didn't want to rest! – Her blood ran through her more slowly, its pace domesticated, like a beast that had trained its steps to fit in its cage.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I was no longer a little girl with a book: I was a woman with her lover.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Are we fruit of the same tree? No — Angela is everything I wanted to be and never was. What is she? She's the waves of the sea. While I'm the dense and gloomy forest. I'm in the depths. Angela scatters in sparkling fragments. Angela is my vertigo.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
But he surrenders to it voluptuously, benevolently observing his confused desire to breathe frequently, deeply, to bare himself in the sun, to take the girl's hand.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I have a gift for passion, in the bonfire of a dry trunk I contort in the blaze.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Meu impulso de todos os momentos é ir embora.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I said to a friend: -- Like has always asked too much of me. She replied: -- But don't forget that you also ask too much of life.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Si fuese protegida por Ulises todavía más de lo que era, ambicionaría pronto lo máximo: ser protegida hasta el punto de no temer ser libre: pues de sus huidas de libertad tendría siempre de donde volver.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
O que seria então aquela sensação de força contida, pronta para rebentar em violência, aquela sede de empregá-la de olhos fechados, inteira, com a segurança irrefletida de uma fera? Não era no mal apenas que alguém podia respirar sem medo, aceitando o ar e os pulmões? Nem o prazer me daria tanto prazer quanto o mal, pensava ela surpreendida. Sentia dentro de si um animal perfeito, cheio de inconsequências, de egoísmo e vitalidade.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Criara em troca algo enfim compreensível, uma vida de adulto. Assim ela o quisera e escolhera.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E digo: eu está apaixonada pelo teu eu. Então nós é.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Las personas depositan la idea del pecado en el sexo. Pero es muy inocente e infantil ese pecado. El infierno mismo es el del amor.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Saudade é um pouco como fome. Só passa quando se come a presença. Mas às vezes a saudade é tão profunda que a presença é pouco: quer-se absorver a outra pessoa toda. Essa vontade de um ser o outro para uma unificação inteira é um dos sentimentos mais urgentes que se tem na vida.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
No quiero la belleza, quiero la identidad.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I wanted to go with him, to be on the stronger side, for him to spare me, like one who seeks shelter in the arms of the enemy to stay far from his arrows. It was different than love, I was finding out: I wanted him as a thirsty person desires water, without feelings, without even wanting to be happy
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com