logo

Quotes About Desire

Je porte dans mon coeur des villes innombrables et des déserts illimités. Et le mal, le mal et la mort, étendus sur cette immensité, la couvrent comme la nuit couvre la terre. Je suis à moi seul un univers de pensées mauvaises. Il parlait ainsi parce que le désir de la femme était en lui.
~ Anatole France
For you can always tell the gods by their appetite.
~ Anatole France
He would not stoop even to pick up the old manuscript I am going to seek with so much trouble and fatigue. And in truth man is made rather to eat ices than to pore over old texts.
~ Anatole France
We remain forever children, and are always running after new toys.
~ Anatole France
J'ai toujours préféré la folie des passions à la sagesse de l'indifférence.
~ Anatole France
The average man, who does not know what to do with his life, wants another one which will last forever.
~ Anatole France
I'd wanted emotion but couldn't find it here, so I settled for motion.
~ Anderson Cooper
inherited from the theater, the actor expresses something: a feeling, a passion, a desire, an idea. From his attitude and his miming the spectator can read his face like an open book.
~ André Bazin
All my life, my heart has yearned for a thing I cannot name." "Love is when you meet someone who tells you something new about yourself
~ Andre Breton
It was really a star, a star you were heading toward. You can't fail to reach it. Hearing you speak, I felt that nothing would hold you back, nothing, not even me. . . . You could never see this star as I do. You don't understand: It's like the heart of a heartless flower.
~ Andre Breton
Asimismo, he podido desear ver construir un objeto muy especial que respondiese a una fantasía poética cualquiera.
~ Andre Breton
Mais il s'agissait de pouvoir recommencer à aimer, non plus seulement de continuer à vivre !
~ Andre Breton
Puis, soudain, se plaçant devant moi, m'arrêtant presque, avec cette manière extraordinaire de m'appeler, comme on appellerait quelqu'un, de salle en salle, dans un château vide: "André? André?... Tu écriras un roman sur moi. Je t'assure. Ne dis pas non. Prends garde, tout s'affaiblit, tout disparait. De nous il faut que quelque chose reste...""-Nadja
~ Andre Breton
Isegi kui olen üritanud midagi hingega teha, olen ma enam kui kindel, et ei vääri elu sellisena, nagu ma teda armastan ja nagu ta end pakub: elu, mis võtab hingetuks.
~ Andre Breton
Whatever desire or even illusion I may have had to the contrary, perhaps I have not been adequate to what she offered me. But what was she offering me? It does not matter. Only love in the sense I understand it–mysterious, improbable, unique, bewildering, and certain love that can only be foolproof , might have permitted the fulfillment of a miracle.
~ Andre Breton
L'amour réciproque, tel que je l'envisage, est un dispositif de miroirs qui me renvoient, sous les mille angles que peut prendre pour moi l'inconnu, l'image fidèle de celle que j'aime, toujours plus surprenante de divination de mon propre désir et plus dorée de vie.
~ Andre Breton
Aunque haya podido desearlo, aunque quizás también haya podido ilusionarme con ello, quizás no estuve a la altura de lo que ella me proponía. Pero ¿qué me proponía? Poco importa. Sólo el amor en el sentido en que yo lo entiendo —pero, en ese caso, el misterioso, el improbable, el único, el que todo lo une y el indudable amor— tal y como a fin de cuentas sólo puede ser a toda prueba, hubiera podido en este caso obrar el milagro.
~ Andre Breton
Hay que vivir la pasión cuando se presenta, pero lo más sensato es no esperar nada de ella.
~ André Comte-Sponville
I do not love men: I love what devours them.
~ Andre Gide
Envying another man's happiness is madness; you wouldn't know what to do with it if you had it.
~ Andre Gide
He who wants a rose must respect her thorn.
~ Andre Gide
Qu'entendez-vous par : l'intelligence ? - En général ? - Oui. Ferral réfléchit. - La possession des moyens de contraindre les choses ou les hommes. Gisors sourit imperceptiblement. Chaque fois qu'il posait cette question, son interlocuteur, quel qu'il fût, répondait par le portrait de son désir, ou par l'image qu'il se faisait de lui-même.
~ Andre Malraux
Nothing retains less of desire in art, in science, than this will to industry, booty, possession.
~ Andre Breton
Desiring money kills desire. Money kills desire.
~ André Chamson