logo

Quotes About Desire

Les plus fous d'entre eux s'aimèrent. Bô et Hama furent de ceux-là.
~ Anne-Laure Bondoux
Une première fois n'est neuve que de la vérité de son désir que de se vouloir miséricorde et bonté mutuelle, qu'importe une première fois
~ Anne-Marie Garat
What was I waiting for? For signs and miracles, stars on the firmament..?
~ Annemarie Schwarzenbach
Ver a una mujer: solo por un segundo, solo por el breve lapso de una mirada, para luego volver a perderla, en la oscuridad de un pasillo, tras una puerta que me está vedado abrir...
ese nombre que es más que deseo, que se ha convertido ya en posesión a fuerza de haberlo repetido mil veces.
y yo siento el impulso irresistible de acercármele y, más amargo y doloroso aún, el impulso de seguir[la], (...) nace en mí como un anhelo y un mandato.
she felt more alive than she had ever imagined anyone could feel. When they were apart, it now almost felt as thought she were , but half alive.
~ Annette Blair
He was raw and sharp and rich and throbbing with life. He was sweet blood after a long hunt. How could she have mistaken Aiden's kisses for this? They had been delicious and smooth like the brief comfort of chocolate, but they had never been enough.
~ Annette Curtis Klause
Believe this," he whispered, and kissed her with the sharp, sleek kiss, the silver kiss, so swift and true, and razor sharp, and her warmth was flowing into him.
~ Annette Curtis Klause
what red lips you have," he said in her ear. Did she dare say it? "All the better to kiss you with, my dear," she replied. And then their lips met.
~ Annette Curtis Klause
Whatever dreams I have wished have come true.
~ Annette Funicello
Don't you mind, Jottie? Don't you want to have what other people have? Just the regular things, you know, like a date or a kiss or a marriage?
~ Annie Barrows
As soon as beauty is sought not from religion and love, but for pleasure, it degrades the seeker.
~ Annie Dillard
People love pretty much the same things best. A writer looking for subjects inquires not after what he loves best, but after what he alone loves at all.
~ Annie Dillard
What if, at some level above or below his own perception, he does actually desire her? He doesn't even really know what desire is supposed to feel like. Any time he has had sex in real life, he has found it so stressful as to be largely unpleasant, leading him to suspect that there's something wrong with him, that he's unable to intimate with women, that he's somehow developmentally impaired.
~ Annie Ernaux
Cand eram copil, pentru mine, luxul insemna mantouri de blana, rochii lungi si vile pe malul marii. Mai tarziu, am crezut ca inseamna sa duci o viata de intelectual. Acum mi se pare ca inseamna si sa poti trai o pasiune pentru un barbat sau o femeie.
~ Annie Ernaux
Quite often I would write down on a sheet of paper the date, the time, and "he's going to come," along with other sentences, fears—that he might not come, that he might not feel the same desire for me.
~ Annie Ernaux
Me habría gustado no tener nada que hacer salvo esperarlo.
~ Annie Ernaux
A vague and immense desire to create was in the air. Everyone claimed to be devoted to an artistic activity, or planned to be. All activities were equal, they agreed, and instead of painting or playing the flute, one could always create oneself through psychoanalysis.
~ Annie Ernaux
Que signifie depuis le début, Leningrad, le désir de faire l'amour dans le noir ? Il ferme aussi toujours les yeux. Sauf quand je lui caresse le sexe avec ma bouche, il se soulève pour voir, si je lève les yeux, il détourne les siens aussitôt. Est-ce cela la honte, le refoulement
~ Annie Ernaux
14 h 45. Pour la première fois, j'ose téléphoner à l'ambassade d'URSS pour savoir (cela, savoir, savoir...) s'il y a ou non cinéma aujourd'hui. C'est non et je suis un peu soulagée, juste de ma jalousie, non de mon désir de le voir.
~ Annie Ernaux
Je comprends ce désir de couvrir de cadeaux un être qu'on aime pour manifester l'appartenance (Proust, La prisonnière). Tout en sachant que cela ne sert pas à vous l'attacher, puisqu'il en est seulement fier (de susciter autant d'amour), que cela renforce son narcissisme, lequel joue contre celui qui donne. Ce dernier n'a pas assez de narcissisme. Enfin, moi je l'aime de tout mon vide.
~ Annie Ernaux
Je soupçonne cela aussi: est-ce qu'on a envie d'être assise sur un banc à gratter comme une écolière quand on a - même refoulée, niée - l'expérience sexuelle d'une femme?
~ Annie Ernaux
Çocukken benim için lüks, kürk mantolar, uzun elbiseler ve deniz k?y?s?ndaki villalard?. Daha sonra bunun entellektüel bir yaÅŸam sürmek olduÄŸuna inand?m. Åžimdi bana öyle geliyor ki lüks ayn? zamanda, bir erkeÄŸe ya da bir kad?na olan tutkuyu yaÅŸayabilmektir
~ Annie Ernaux