logo

Quotes About Desire

Come chocolates, pequena; Come chocolates! Olha que não há mais metafísica no mundo senão chocolates. Olha que as religiões todas não ensinam mais que a confeitaria. Come, pequena suja, come! Pudesse eu comer chocolates com a mesma verdade com que comes! Mas eu penso e, ao tirar o papel de prata, que é de folhas de estanho, Deito tudo para o chão, como tenho deitado a vida.)
~ Fernando Pessoa
Sonhar é confessar a necessidade de viver, substituindo a vida real pela vida irreal, e assim é uma compensação de inalienabilidade do querer viver. Que é tudo isto enfim senão a busca da felicidade? E busca qualquer qualquer outra coisa.
~ Fernando Pessoa
Vivi, estudei, amei, e até cri, E hoje não há mendigo que eu não inveje só por não ser eu.
~ Fernando Pessoa
To be reincarnated in a stone or a speck of dust – my soul weeps with this yearning. I'm losing my taste for everything, including even my taste for finding everything tasteless.
~ Fernando Pessoa
I want the good, I want the bad, and in the end I want nothing. I toss in bed, uncomfortable on my right side, on my left side, And on my consciousness of existing, I'm universally uncomfortable, metaphysically uncomfortable, But what's even worse is my headache. That's more serious than the meaning of the universe.
~ Fernando Pessoa
La sustitución no es tan difícil como creen. Llamo sustitución a la práctica que consiste en imaginarse gozando con un hombre A cuando se está copulando con un hombre B.
~ Fernando Pessoa
We secretly hate paradise.
~ Fernando Pessoa
Death guides us, death seeks us out, death accompanies us. All we have is Death, all we want is Death, Death is all we want to want.
~ Fernando Pessoa
Your love for dreamed things was your scorn for living things.
~ Fernando Pessoa
Dá a surpresa de ser. É alta, de um louro escuro. Faz bem só pensar em ver Seu corpo meio maduro. Seus seios altos parecem (Se ela tivesse deitada) Dois montinhos que amanhecem Sem ter que haver madrugada. E a mão do seu braço branco Assenta em palmo espalhado Sobre a saliência do flanco Do seu relevo tapado. Apetece como um barco. Tem qualquer coisa de gomo. Meu Deus, quando é que eu embarco? Ó fome, quando é que eu como ?
~ Fernando Pessoa
Life spiraling into Nothingness, infinitely yearning for what it cannot have.
~ Fernando Pessoa
Renunciation is freedom. Not wanting is power.
~ Fernando Pessoa
ViaÅ£a m? dezgust? ca un medicament inutil.Åži tocmai atunci v?d cât se poate de limpede cât de uÅŸor mi-ar fi s? alung acest plictis dac? aÅŸ avea pur ÅŸi simplu forÅ£a s? o doresc relamente.
~ Fernando Pessoa
se lembre como é não só melhor, senão mais verdadeiro, o sonhar com Bordéus do que desembarcar em Bordéus
~ Fernando Pessoa
Hacer del deseo algo inútil e inofensivo, una especie de sonrisa delicada del alma a solas consigo misma; hacer de ella algo que no piense nunca en realizar ni en decir.
~ Fernando Pessoa
Querer é não poder. Quem pôde, quis antes de poder só depois de poder. Quem quer nunca há-de poder, porque se perde em querer.
~ Fernando Pessoa
Nu m? apas? cu nimic ÅŸi nici nu are cum s? dureze în mine grija fa?? de ora prezent?.Sunt înfometat de extinderea timpului ÅŸi vreau s? fiu eu necondiÅ£ionat.
~ Fernando Pessoa
El gozo de ser comprendido no puede disfrutarlo quien quiere ser comprendido, porque eso sólo les sucede a los complejos y a los incomprendidos; y los demás, los sencillos, los que pueden ser comprendidos por los demás, ésos nunca sienten el deseo de ser comprendidos.
~ Fernando Pessoa
This is my morality, or metaphysics, or me: passer-by of everything, even of my own soul, I belong to nothing, I desire nothing, I am nothing – just an abstract centre of impersonal sensations, a fallen sentient mirror reflecting the world's diversity. I don't know if I'm happy this way. Nor do I care.
~ Fernando Pessoa
I want you only to dream of you,' they tell the beloved woman in verses they never send – they who dare not tell her anything. This 'I want you only to dream of you' is a verse from an old poem of mine. I record the memory with a smile, and don't even comment on the smile.
~ Fernando Pessoa
Children, who want at all costs to have their way, are closest to God, for they want to exist.
~ Fernando Pessoa
I gave up everything I searched for in life precisely because I had to search for it.
~ Fernando Pessoa
Desengañémonos de la esperanza, porque traiciona en el amor, porque cansa en la vida, porque harta y no se sacia, y hasta de la muerte, porque trae más de lo que se quiere y menos de lo que se espera.
~ Fernando Pessoa
To act – that is true wisdom. I can be what I want to be, but I have to want whatever it is. Success consists in being successful, not in having the potential for success. Any wide piece of ground is the potential site of a palace, but there's no palace until it's built
~ Fernando Pessoa