Quotes About Desire
Te quiero solo como un sueño.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I CARRY inside my heart, As in a chest too full to shut, All the places where I have been, All the ports at which I have called, All the sights I've seen through windows and portholes And from quarterdecks, dreaming. And all of this, which is so much, is nothing next to what I want. — Fernando Pessoa, Fernando Pessoa and Co.: Selected Poems . (Grove Press; First Printing edition April 1, 1999)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Não sei que grande tristeza Me fez só gostar de ti Quando já tinha a certeza De te amar porque te vi.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To realize that who we are is not ours to know, that what we think or feel is always a translation, that what we want is not what we wanted, nor perhaps what anyone wanted – to realize all this at every moment, to feel all this in every feeling – isn't this to be foreign in one's own soul, exiled in one's own sensations?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ölüm bir kurtuluÅŸtur, çünkü ölen insan?n kimseye ihtiyac? kalmaz. Zavall? köle zorla kurtulmuÅŸ olur zevklerinden, ac?lar?ndan, arzulanan ve bitmek bilmeyen hayattan. Kral vazgeçemediÄŸi mülklerinden kurtulur. Zaferden zafere koÅŸanlar, hayatlar?n? adad?klar? zaferlerden kurtulur.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
It's enough for me to want something for that thing to die. My destiny, however, is not powerful enough to prove deadly to just anything. It has the unfortunate disadvantage of being deadly only to those things I want.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tua boca me diz sim, Teus olhos me dizem não. Ai, se gostasses de mim E sem saber a razão.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cum se face c?,spre deosebire de alÅ£ii, Imediat ce dispari,nu-mi mai e dor de tine? C?ci atunci când nu te v?d,încetezi s? exiÅŸti. Iar dac? Å£i-e dor de ceva ce nu exist?, SimÅ£i acest lucru pentru nimic.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El amor más grande es, por tanto, la muerte o el olvido, o la renuncia, todos los amores que son otros tantos absurdiandos del amor.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Así amo: fijo, por bella. atractiva o, de cualquier otro modo amable, una figura de mujer o de hombre –donde no hay deseo, no hay preferencia de sexo– y esa figura me obsesiona, me cautiva, se apodera de mí. Así que no quiero más que verla, ni miro nada con más terror que la posibilidad de llegar a conocer y a hablar con la persona real que esa figura manifiesta en apariencia.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Totul este orgoliu ?i incon?tien??. Totul e dorin?? de agita?ie,de a face lucruri,de a l?sa o urm?.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tenho um desejo comigo Que hoje te venho dizer: Queria ser teu amigo Com amizade a valer.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A tua saia, que é curta, Deixa-te a perna a mostrar; Meu coração já se furta A sentir sem eu pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Neste momento vem-me uma vaga saudade E um vago desejo plácido Que aparece e desaparece. Também às vezes, à flor dos ribeiros, Formam-se bolhas na água Que nascem e se desmancham E não têm sentido nenhum Salvo serem bolhas de água Que nascem e se desmancham.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Consoler of the inconsolable, Tears of those who never cry, Hour that never sounds — free me from joy and happiness.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
For me this sun, these meadows and these flowers are enough. But if they weren't enough, What I would want is a sun more sun than the sun, Meadows more meadows than these meadows, Flowers more flowers than these flowers— Everything more ideal than what it is, in the same way and same manner! That thing over there more there than it is!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Accept din t?rie de caracter. M-am n?scut ÅŸi eu,ca toat? lumea,supus erorilor ÅŸi defectelor, Dar nicicând erorii de a dori s? înÅ£eleg prea mult, Nicicând erorii de a dori s? înÅ£eleg numai cu inteligenÅ£a, Nicicând defectului de a-i cere lumii Ceva care s? nu fie lume.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Há momentos em que tudo cansa, até o que nos repousaria. O que nos cansa porque nos cansa; o que nos repousaria porque a ideia de o obter nos cansa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La buena vida que tú quieres ¿es algo así como la de Kane? ¿Te conformas con el plato de lentejas de Esaú?
~ Fernando Savater
BazillionQuotes.com
No existe fuego ni lozanía capaz de competir con lo que un hombre atesora en el fantasmagórico mundo de su corazón.
~ Fitzgerald F. Scott
BazillionQuotes.com
Gatsby creía en la luz verde, el futuro orgiástico que año tras año retrocede ante nosotros. Se nos escapa ahora, pero no importa, mañana correremos más, alargaremos
~ Fitzgerald Francis Scott
BazillionQuotes.com
Si esto es verdad, debió de sentir que había perdido su antiguo mundo, su calor, y que había pagado un alto precio por vivir demasiado tiempo con un solo sueño.
~ Fitzgerald Francis Scott
BazillionQuotes.com
Man's desire for God is bedded in his unconscious & seeks to satisfy itself in physical possession of another human. This necessarily is a passing, fading attachment in its sensuous aspects since it is a poor substitute for what the unconscious is after.
~ Flannery O'Connor
BazillionQuotes.com
Two people can remain in love-- a phrase made practically useless by stinking romanticism--only if their common desire for each other unites in a greater desire for God.
~ Flannery O'Connor
BazillionQuotes.com