Quotes About Desire
And suddenly I was seized with a desire, a craving, something more furious and more imperious than I had ever felt before—to live! I want to live! I will live. I clenched my teeth, my hands, concentrated my whole being in this wild, grief-stricken endeavour towards existence.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Pour moi, être aimé n'est rien, c'est être préféré que je désire.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
The deeper the soul plunges into religious religious devotion, the more it loses all sense of reality, all need, all desire, all love for reality.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Desigur, trebuie s? ai o anumit? experien?? a vieÅ£ii pentru a înÅ£elege c? nu poÅ£i n?d?jdui s? obÅ£ii lucrurile pe care le doreÅŸti decît riscîndu-le pe cele la care Å£ii mai mult.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
et quand tu m'auras lu, jette ce livre - et sors. Je voudrais qu'il t'eût donné le désir de sortir - sortir de n'importe où, de ta ville, de ta famille, de ta chambre, de ta pensée. N'emporte pas mon livre avec toi. ... Que mon livre t'enseigne à t'intéresser plus à toi qu'a lui même, - puis à tout le reste plus qu'à toi.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
How lucky Ménalque is, I thought, owning nothing! It is because I want to save things that I suffer. What does it all really matter?
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
We imagine we possess, and we are possessed.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
The deeper the soul plunges into religious devotion, the more it loses all sense of reality, all need, all desire, all love for reality.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Take me away from here and give me some reason for living. I have none left. I have freed myself. That may be. But what does it signify? This objectless liberty is a burden to me.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
I used to imagine love as something volcanic
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Exist? volupt??i neînsemnate care au fost pentru noi acre cum sunt poamele m?runte, de furat, de pe marginea drumurilor.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Natanael, am s?-È›i vorbesc despre aÈ™tept?ri. Am v?zut câmpia dup? arÈ™iÈ›a verii, aÈ™teptând; aÈ™teptând un pic de ploaie. Praful de pe drumuri devenise prea uÈ™or È™i fiecare adiere îl stârnea. Nu mai era nici m?car o dorin??; era o temere. P?mântul cr?pa de secet? pentru a primi mai bine ploaia. Miresmele florilor de câmpie deveneau aproape de nesuportat. Totul leÈ™ina sub soare.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Nathanaël, je t'enseignerais la ferveur. Une existence pathétique, Nathanaël, plutôt que la tranquillité. Je ne souhaite pas d'autre repos que celui du sommeil de la mort. J'ai peur que tout désir, toute énergie que je n'aurais pas satisfaits durant ma vie, pour leur survie ne me tourmentent. J'espère , après avoir exprimé sur cette terre tout ce qui attendait en moi, satisfait, mourir complètement désespèré .
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Le cÅ"ur me battait fort en poussant la barrière du jardin.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
I so not say that he always discovers it for himself; but I do say that when he is following someone else's example, then it is because he wishes to follow it and because that example has fostered his secret inclinations.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Je voudrais mourir à présent, vite, avant d'avoir compris de nouveau que je suis seule.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Un gest ca s-o posezi ajunge s-o destrame.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
?i totuÈ™i, de multe ori, fiind cât pe-aici s? culeg o bucurie, i-am întors brusc spatele, aÈ™a cum ar fi putut face un ascet. Nu era vorba deloc de renunÈ›are, ci de o aÈ™teptare, atât de des?vârÈ™it?, a ceea ce putea fi acea bucurie, de o anticipare atât de împlinit?, încât realizarea nu m? mai putea înv??a nimic.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Desire, I thought, belonged to man; it reassured me not to admit that women could experience similar ones unless she were a woman of easy virtue.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
Commandements de Dieu, vous avez rendu malade mon âme, / Vous avez entouré de murs les seuls eaux pour me désaltérer.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
joy is out there waiting for us, but it always wants to find the bed empty
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
I do not say that he always discovers it for himself; but I do say that when he is following someone else's example, then it is because he wishes to follow it and because that example has fostered his secret inclinations.
~ Andre Gide
BazillionQuotes.com
There is always a need for intoxication: China has opium, Islam has hashish, the West has woman.
~ Andre Malraux
BazillionQuotes.com
To be inspired - that's the secret.
~ Andre Agassi
BazillionQuotes.com