logo

Quotes About Identity

we are always ourselves, no matter where we go. That's what the poem is saying, I think. We have to recognize it, and make what we can here. This world, great as it is, is only just another biome we have to live in.
~ Kim Stanley Robinson
But the problem of utopia, of collective meaning, is to find an individual meaning. —Fredric Jameson, An American Utopia
~ Kim Stanley Robinson
Always she had been prone to the rash act. She put it down to something Irish. It seemed to her that Irish women doing rash things was precisely how her people had managed to perpetuate themselves.
~ Kim Stanley Robinson
La consciencia se entiende tan poco que ni siquiera puede definirse de manera apropiada. El yo es algo escurridizo, buscado con denuedo, aferrado con fuerza, quizá con algo de miedo, una especie de desesperado abrazo al primer atisbo de consciencia, consciencia incluso de las impresiones sensoriales, para que uno pueda tener algo a lo que aferrarse. Para detener el tiempo. Para contener a la muerte. Esta es la fuente del fuerte sentido del yo. Quizá.
~ Kim Stanley Robinson, Aurora
Rogers} sexual aim is "to convert a creature who is cool, dry, calm, articulate, independent, purposeful into a creature who is the opposite of these: to demonstrate to an animal which is pretending not to be an animal that it is an animal.
~ Kingsley Amis
Somewhere along the line I began compiling myself from the excerpts of better men.
~ Kirk Curnutt
There have been so many times I felt like I've ended the conversation lately I've decided that if I had a Wu Tang name it'd be Threadkilla.
~ Kirk Curnutt
Once you've traded Legos for masturbation, you're not really a boy anymore, are you?
~ Kirk Read
Memories are made of peculiar stuff, elusive and yet compelling, powerful and fleet. You cannot trust your reminiscences, and yet there is no reality except the one we remember......
~ Klaus Mann
Ovi listovi govore o mnogima, ali za mene samo o jednoj.
~ Knut Hamsun
Og menneske skulde man ikke være; nei, men gjenstand, ting. Når en mand stanset mig på gaten og spurte om veien vilde jeg kunne svare: Det vet jeg ikke. Men spør en anden gaslykt.
~ Knut Hamsun
Deres KH Deres KH menes Deres KH. Altsaa Knut Kongsberg. Deres Knut Kongsberg, Kongsbergknuten Deres, forstaar De.
~ Knut Hamsun
Wie kam ein Mensch überhaupt dazu, so auszusehen wie er? Die große Nase war viel zu unbescheiden für sein geringes Amt im Leben; außerdem ließ er sich den ganzen Winter über die Haare nicht schneiden, was seinem Kopf von Woche zu Woche mehr Künstlerisches verlieh.
~ Knut Hamsun
But has anything happened to you? Your face is so strangely distorted.    No, I'm smiling, he said. This is going to be my way of smiling. I want this grimace to be my hallmark.
~ Knut Hamsun
Oh, a woman can't tell one man from another; not always—not often.
~ Knut Hamsun
Hvad var iveien med Edevart? Hans hænder var store og stærke, hans sener i orden, men hans sind var splittet. Her seilte han væk tom og hjemløs, han var litt isenn blit fra intet sted, hvorhelst han flakket om drog han røtterne efter sig.
~ Knut Hamsun
Gemi leÅŸlerinin yüzdüÄŸü bulan?k insanl?k denizinde bembeyaz bir fenerdim ben.
~ Knut Hamsun
Om morgningen gik hun ikke igjen og hele dagen gik hun heller ikke igjen, men var til nytte og mælket gjeiterne og skuret kjørler med fin sand og fik dem rene. Hun gik aldrig mere. Inger hette hun. Isak hette han.
~ Knut Hamsun
A ti, ?ovje?e, sad razmišljam o tebi. Od svega živoga na tom svijetu, ti si ro?en gotovo ni za šta. Ti budeš dobar ili zao, postojiš bez nekog zamišljenog cilja. Stižeš iz magle i vra?aš se u nju, tako si silno nesavršen.
~ Knut Hamsun
Det sted man er fra er alltid pent, det er fedrelandsfølelsen i det små, hjemmefølelsen. ("Bonde", 1918)
~ Knut Hamsun
Ånei, svarte han. Jeg var uten nogen chancer. Fordi du selv ødelegger dine chancer. Ved å ikke bli noget ja - jeg skjønner det er dit det driver! Men jeg er ialfald ikke rådvild som du, jeg grubler ikke, jeg er rolig, jeg er ingenting, jeg er utslettet og navnløs.
~ Knut Hamsun
Who am I now among men? Or am I lost already? Am I nothing already? And I cry out and call my name to hear if it still lives.
~ Knut Hamsun
Kvinden var menneske, den ene halvdel av menneskeheten, men mandfolk det var nu kvinden ikke!
~ Knut Hamsun
en av os bondestudenter som er blit skadet indvortes ved å bli overflyttet til fremmed jord og atmosfære, han er en liten rumler fra landsbygden som gjærne vil agere frighetsmand og staskar hvortil han ikke er født. Manden mangler hjærtets dannelse, hans blod er falsk i ham. Nærmere uttrykt er han en begavet skøiergut som aldri blir voksen. Det er min lille mening.
~ Knut Hamsun