Quotes About Identity
Un hombre se confunde, gradualmente, con la forma de su destino; un hombre es, a la larga, sus circunstancias.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Omul ajunge s? se confunde, treptat, cu forma destinului s?u; cu vremea, el se suprapune circumstan?elor vie?ii sale.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
When a country has a strong spirit, foreign and exotic influences do not debilitated that spirit, they strengthen it. - German Literature in the Age of Bach
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Secili percaktohet pergjithnje ne nje cast te percaktuar te jetes dhe ky eshte casti kur ai gjendet perballe vetvetes.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
History adds that before or after he died, he discovered himself standing before God, and said to Him: I, who have been so many men in vain, wish to be one, to be myself. God's voice answered him out of a whirlwind: I, too, am not I; I dreamed the world as you, Shakespeare, dreamed your own work and among the forms of my dream are you, who like me are many, yet no one.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Nombres tenían pero podían prescindir de apellidos.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
No estoy seguro de que yo exista, en realidad. Soy todos los autores que he leído, toda la gente que he conocido, todas las mujeres que he amado. Todas las ciudades que he visitado, todos mis antepasados...».
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
En Argentina no nos une la alegría, sino el espanto.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
There is no human being on earth capable of declaring with certitude who he is.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
I don't think you should try to be loyal to your century or your opinions, because you are being loyal to them all the time. You have a certain voice, a certain kind of face, a certain way of writing, and you can't run away from them even if you want to. So why bother to be modern or contemporary, since you can't be anything else?
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
A man sets out to draw the world. As the years go by, he peoples a space with images of provinces, kingdoms, mountains, bays, ships, islands, fishes, rooms, instruments, stars, horses, and individuals. A short time before he dies, he discovers that that patient labyrinth of lines traces the lineaments of his own face.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
When I wake up, I wake up to something worse. It's the astonishment of being myself.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
There is nothing more characteristic of a country than its imaginations. - Prologue to The Tiger Guest, P'u Sung-ling
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Dicen que lo parió un fatigado vientre irlandés, pero se crió entre negros. En ese caos de catinga y de motas gozó el primado que conceden las pecas y una crencha rojiza. Practicaba el orgullo de ser blanco; también era esmirriado, chúcaro, soez.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Hay quienes hablan un idioma con muchas eses, que ha de ser español, puesto que quienes lo hablan son despreciados.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
I don't want to continue being Jorge Luis Borges; I want to be someone else. I hope that my death will be total; I hope to die in body and soul.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Mis libros (que no saben que yo existo) Son tan parte de mí como este rostro De sienes grises y de grises ojos Que vanamente busco en los cristales Y que recorro con la mano cóncava. No sin alguna lógica amargura Pienso que las palabras esenciales Que me expresan están en esas hojas Que no saben quién soy, no en las que he escrito. Mejor así. Las voces de los muertos Me dirán para siempre.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
All men who repeat a line from Shakespeare are William Shakespeare.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
I shall be the other I am without knowing it.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
I wish I understood my country. I can only love it.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Como en los sueños, detrás del rostro que nos mira no hay nadie. Anverso sin reverso, moneda de una sola cara, las cosas. Esas miserias son los bienes que el precipitado tiempo nos deja. Somos nuestra memoria, somos ese quimérico museo de formas inconstantes, ese montón de espejos rotos.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Kungs, mana atmi?a ir k? notekgr?vis.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Orice destin, oricât de lung sau de complicat ar fi, se reduce de fapt la un unic moment: momentul în care omul înÈ›elege pentru totdeauna cine este.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Mi deplorable condición de argentino me impedirá incurrir en el ditirambo — género obligatorio en el Uruguay—, cuando el tema es un uruguayo.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com