Quotes About Independence
Man is born free but today everywhere he is in chains.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
I am a hundred times happier in my solitude than I could be if I lived among them.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Those who think themselves the masters of others are indeed greater slaves than they.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
The worst education is to leave him floating between his will and yours, and to dispute endlessly between you and him as to which of the two will be the master.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Qu'il voie par ses yeux, qu'il sente par son coeur ; qu'aucune autorité ne le gouverne, hors celle de sa propre raison.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Les peuples une fois accoutumés à des maîtres ne sont plus en état de s'en passer. S'ils tentent de secouer le joug, ils s'éloignent d'autant plus de la liberté, que, prenant pour elle une licence effrénée qui lui est opposée, leurs révolutions les livrent presque toujours à des séducteurs qui ne font qu'aggraver leurs chaînes.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Renoncer à sa liberté c'est renoncer à sa qualité d'homme
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Si hay que permitir a ciertos hombres el librarse al estudio de las ciencias y de las artes, es a aquellos que tengan fuerzas para andar solos en su busca y para adelantarlas. A
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Haç kartal? kovunca, Romal?lara özgü o gözü peklik de yitip gitti.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
The money which a man possesses is the instrument of freedom; that which we eagerly pursue is the instrument of slavery. Therefore I hold fast to that which I have, and desire nothing.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Si hubiese sabido desprenderme del yugo de la amistad, como del de la opinión, hubiera logrado completamente mi objeto, quizá el más grande, o a lo menos el más útil para la virtud, que jamás mortal alguno haya concebido;
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
El mismo que se considera señor de los demás no por esto deja de ser menos esclavo que los demás.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
on peut acquérir la liberté; mais on ne la recouvre jamais
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
resolví no ligarme a nadie sino conservar mi independencia sacando partido de mis conocimientos, cuyo valor comenzaba a conocer al fin y que hasta entonces había juzgado con harta modestia.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Una vez libres los hijos de la obediencia que deben al padre, y el padre de los cuidados que debe a los hijos, recobran todos igualmente su independencia. Si continúan unidos luego, ya no lo es naturalmente, sino voluntariamente, y la familia misma no se mantiene sino por convención.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Binbir yere baÄŸlanmaya çal???rken hepsi elimden kaç?p da kendi kendime kal?nca, dengemi yeniden buldum. Her yandan s?k??t?r?lmama kar??n o dengeyi koruyorsam, art?k hiçbir ÅŸeye baÄŸlanmad???mdan, yaln?zca kendime dayand???mdand?r.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
Nikdy jsem nemyslil, že svoboda ?lovÄ›ka by záležela v tom, aby dÄ›lal, co chce, nýbrž spíÅ¡, aby nikdy nedÄ›lal, co nechce, a to je svoboda, jíž jsem se vždy dovolával, ?asto ji zachovával a pro kterou jsem byl nejvíce svým vrstevník?m k pohorÅ¡ení
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
You will never be free as long as there remains one Russian soldier in Poland and your freedom will always be threatened as long as Russia interferes in your affairs.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
He is no longer himself, but has become an automaton who has ceased to be guided by his will.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
L'argent qu'on possède est l'instrument de la liberté ; celui qu'on pourchasse est celui de la servitude.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
There are in all ages men born to be in bondage to the opinions of the society in which they live.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
L'indépendance que je croyais avoir acquise était le seul sentiment qui m'affectait. Libre et maître de moi-même, je croyais pouvoir tout faire, atteindre à tout : je n'avais qu'à m'élancer pour m'élever et voler dans les airs.
~ Jean-Jacques Rousseau
BazillionQuotes.com
You should THINK about what's the right thing to do. Not just take someone's word for it -Grover
~ Jeanne DuPrau
BazillionQuotes.com
It's really not that hard to put food on the table if that's what you decide to do.
~ Jeannette Walls
BazillionQuotes.com