logo

Quotes About Time

Death is frightening, and so is Eternal Life.
~ Mason Cooley
Old age: I fall asleep during the funerals of my friends.
~ Mason Cooley
The time I kill is killing me.
~ Mason Cooley
Consciousness is our only reprieve from Time.
~ Mason Cooley
Taste refers to the past, imagination to the future.
~ Mason Cooley
Was there little time between the invention of language and the coming of true and false?
~ Mason Cooley
Epictetus. The words in questions were, I have to die. If it is now, well then I die now; if later, then now I will take my lunch, since the hour for lunch has arrived—and dying I will tend to later.
~ Massimo Pigliucci
Real ethical development is hard work and takes a long time.
~ Massimo Pigliucci
We are born only once and cannot be born twice, and must forever live no more. You don't control tomorrow, yet you postpone joy. Life is ruined by putting things off, and each of us dies without truly living. —Epicurus, Principal Doctrines
~ Massimo Pigliucci
Some people age, and some just dehydrate.
~ Mat Johnson
Primero no toques las agujas de tu corazón. Segundo domina tu cólera. Tercero y más importantes, no te enamores jamás de los jamases. Si no cumples estas normas, la gran aguja del reloj de tu corazón traspasará tu piel, tus huesos se fracturarán y la mecánica del corazón se estropeará de nuevo.
~ Mathias Malzieu
Firstly: don't touch the hands of your cuckoo-clock heart. Secondly: master your anger. Thirdly: never, ever fall in love. For if you do, the hour hand will poke through your skin, your bones will shatter, and your heart will break once more.
~ Mathias Malzieu
Los días pasan, la noche permanece. Te echo de menos.
~ Mathias Malzieu
Uno, non toccare le lancette. Due, domina la rabbia. Tre, non innamorarti mai è poi mai. Altrimenti, nell'orologio del tuo cuore, la grande lancetta delle ore ti trafiggerà per sempre la pelle, le tue ossa si frantumeranno e la meccanica del cuore andrà di nuovo in pezzi
~ Mathias Malzieu
No podemos volver jamás sobre nuestros actos pasados, ni siquiera con un reloj en el corazón.
~ Mathias Malzieu
Tengo la impresión de que sus corazones merecerían, aún más que el mío , los cuidados de un buen relojero.
~ Mathias Malzieu
El recuerdo de ese beso sigue tan vívido que es como si lo estuviese viviendo ahora mismo. Como si se regenerase a cada segundo. –Porque piensa en él todo el tiempo, es usted quien lo mantiene vivo.
~ Mathias Malzieu
Si cenicienta hubiese tenido un reloj en el corazón, habría parado el curso de las horas a las doce menos un minuto y se habría pasado toda la vida divirtiéndose en el baile
~ Mathias Malzieu
À l'horloge de tes baisers, le temps se ramollit. Le jour met son pyjama d'étoiles en cachette et s'évapore. L'orchestre à moteur qui fulmine au feu rouge joue en sourdine. La lune te regarde à travers la fenêtre. Elle va peindre ses reflets sur ta peau. Du bout de mes doigts, je m'efforcerai d'être un tout petit peu plus que son pinceau.
~ Mathias Malzieu
Imperceptiblement, je me laisse tomber amoureux. Perceptiblement, aussi. A l'intérieur de mon horloge, c'est le jour le plus chaud du monde.
~ Mathias Malzieu
La vida se desperdicia con los vivos
~ Mathias Malzieu
Les jours passent, la nuit reste. Maintenant, tu me manques. Des fois c'est tes bras, des fois c'est tes pas dont je crois reconnaître le bruit. La plupart du temps, c'est toi en entier, avec ta voix et tes petites façons d'être ma mère.
~ Mathias Malzieu
Questa sera ho deciso di provare un esperimento per tenerla nel mio letto. Bloccherò le lancette e fermerò il tempo. Farò ripartire il mondo solo se me lo chiederà lei. (...) Se Cenerentola avessa avuto un orologio nel cuore avrebbe fermato il tempo a mezzanotte meno un minuto e se la sarebbe spassata al ballo per tutta la vita.
~ Mathias Malzieu
Prima o poi nella vita passa tutto, credimi. Si guarisce sempre, anche se ci vuole del tempo.
~ Mathias Malzieu