Quotes About Knowledge
Even if you only want to write science fiction, you should also read mysteries, poetry, mainstream literature, history, biography, philosophy, and science.
~ Walter Jon Williams
BazillionQuotes.com
Moving like a rat in its maze. Programmed. Performing a function that it was not capable of understanding, on behalf of people whose entire existence was outside its knowledge, detected only as feet occasionally planted in its way.
~ Walter Jon Williams
BazillionQuotes.com
Oh," Drill said. "That won't be possible. After we learned what we needed to know, we terminated their lives. They were being kept in an area reserved for a garden. The landscapers wanted to get to work.
~ Walter Jon Williams
BazillionQuotes.com
Without knowledge you cannot choose wisely. And without wise choice, there is no freedom.
~ Walter Jon Williams
BazillionQuotes.com
Being read is a fringe benefit, and being read with understanding is a form of grace.
~ Walter Kaufmann
BazillionQuotes.com
If I had to pick between knowing just a little about a lot of folks and knowing everything about a few, I'd opt for the long, wide-angle shot, I think.
~ Walter Kirn
BazillionQuotes.com
With our knowledge of modern-day genetics, we realize that it was possible for God to place the potential for all people throughout history into the genes of Adam and Eve when He created them.
~ Walter Lang
BazillionQuotes.com
Men can know more than their ancestors did if they start with a knowledge of what their ancestors had already learned....That is why a society can be progressive only if it conserves its traditions.
~ Walter Lippmann
BazillionQuotes.com
True opinions can prevail only if the facts to which they refer are known; if they are not known, false ideas are just as effective as true ones, if not a little more effective.
~ Walter Lippmann
BazillionQuotes.com
Bei einem Dichter klauen ist Diebstahl, bei vielen Dichtern klauen ist Recherche
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Aber was interessiert mich der Schnee von morgen? Ich bin mit der Bewältigung und Vergangenheit so gut ausgelastet, dass ich nicht auch noch wissen muss, was mir in der Zukunft blüht.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Warum tötest du mich nicht?" fragte der Bücherjäger. "Du solltest eigentlich wissen", antwortete Homunkoloss, "daß es immer einen geben muß, der überlebt, damit er die Geschichte erzählen kann. Denn sonst gäbe es bald keine Geschichten mehr, um die Bücher zu füllen.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
You can't beat a good education!
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
I was in a bibliophile's Eylsium.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
I've never thought much of strictly organised and methodical study. You can't arrange a library in alphabetical order until you've collected one.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
In gewisser Weise sind auch wir Bücherjäger", sagte Gofid. "Obwohl wir uns natürlich nicht der barbarischen Methoden dieser professionellen Mörder bedienen. Wir suchen aus Liebe, nicht aus Gier. Wir suchen mit Herz und Verstand, nicht mit Axt und Schwert. Wir suchen, um zu lernen, und nicht, um uns zu bereichern. Und wir suchen besser! Wir finden die wertvolleren Bücher.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Die Bibliotie ist die größtmögliche Form der Ignoranz gegenüber Büchern. Biblioten lesen nicht nur grundsätzlich keine Bücher, sondern leugnen sogar schlankweg ihre Existenz!
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Hier unten existierte dieses Riesenreich voll mit unschätzbarem Wissen, und es war in der Hand von Mördern und Banditen, wilden Tieren, Ratten und Insekten, die es besinnungslos herunterwirtschafteten, unbewohnbar machten und eines Tages endgültig zerstören würden.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Stealing from one author is plagiarism; from many authors, research.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Lest soviel ihr könnt! Lest Straßenschilder und Speisekarten, lest die Anschläge im Bürgermeisteramt, lest von mir aus Schundliteratur - aber lest! Lest! Sonst seid ihr verloren!
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Lesen, lesen, immer nur lesen und darüber die eigene erbärmliche Existenz vergessen!
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Lesen ist eine intelligente Methode, sich selber das Denken zu ersparen.
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
Knowledge is night!
~ Walter Moers
BazillionQuotes.com
I'm not saying that you have to be a reader to save your soul in the modern world. I'm saying it helps.
~ Walter Mosely
BazillionQuotes.com