Quotes About Colombians
Colombians! My last wish is for the happiness of the patria. If my death contributes to the end of partisanship and the consolidation of the union, I shall be lowered in peace into my grave.
~ Simon Bolivar
BazillionQuotes.com
We want to change to point of view about Latinos in the world and Colombians. Forget about the bad past.
~ J Balvin
BazillionQuotes.com
Uno de los principales desvelos de los colombianos fue siempre la búsqueda de la corrección en el lenguaje. A ello se debe la vaga fama de hablar el mejor español en el continente, que más bien revela una larga persistencia del modelo colonial, una enorme resistencia a la incorporción de aportes originales, una fijación en el culto de la metrópoli y la entronización de lo castizo como canon inapelable.
~ William Ospina
BazillionQuotes.com
Colombians have been dealing with cocaine since your ancestors were running around Ireland with their bodies painted blue," Kingsley said.
~ Robert B. Parker
BazillionQuotes.com
Es que el otro día leí en El Tiempo que los colombianos no tenemos educación política. Por eso a mí me gusta sacar el tema de vez en cuando, a ver qué aprendo. —Pues no sé, el problema es que yo también soy colombiano.
~ Santiago Gamboa
BazillionQuotes.com
Reconciliation is a national decision that has to be debated and a consensus made among Colombians.
~ Ingrid Betancourt
BazillionQuotes.com
I will protect all Colombians regardless of whether the attacks come from guerrillas or paramilitaries.
~ Alvaro Uribe
BazillionQuotes.com