Quotes About Wisdom
Which of us turning to look back down the road along which there is no return, could say that we had walked that road as we should have?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I've already seen everything I've never seen. I've already seen everything I haven't yet seen.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Only one thing astonishes me more than the stupidity with which most people live their lives, and that's the intelligence of this stupidity.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Desterrad el error infantil de preguntar el sentido de las cosas o de las palabras. Nada tiene sentido.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Uno lee para saber, inútilmente. Otro se divierte para vivir, inútilmente.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Baste a quem basta o que lhe basta O bastante de lhe bastar! A vida é breve, a alma é vasta: Ter é tardar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Despedíos del error infantil de preguntar el sentido de las cosas y las palabras. Nada tiene sentido.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Irony is the first sign that our consciousness has become conscious, and it passes through two stages: the one represented by Socrates, when he says, 'All I know is that I know nothing,' and the other represented by Sanches,* when he says, 'I don't even know if I know nothing.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Para el hombre vulgar, sentir es vivir y pensar es saber vivir. Para mí, pensar es vivir y sentir no es más que el alimento del pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Los clasificadores de cosas, que son aquellos hombres de ciencia cuya ciencia consiste sólo en clasificar, ignoran, en general, que lo clasificable es infinito y por lo tanto no se puede clasificar. Pero en lo que consiste mi pasmo es en que ignoren la existencia de clasificables desconocidos, cosas del alma y de la conciencia que se encuentran en los intersticios del conocimiento.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Saber interponerse constantemente entre uno mismo y las cosas es el grado más alto de sabiduría y prudencia.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Since all stoicism is really just a harsher form of epicureanism
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Kendimizi tan?d?kça yan?lg?lara düÅŸeriz, kendini tan? diyen kahin, Herakles'in iÅŸlerinden daha zor bir iÅŸ, Sfenks'inkinden daha karanl?k bir bilmece atm?? oluyordu ortaya.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No le he pedido a la vida sino que no me pidiese nada.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To be adept at deluding oneself is the first prerequisite for a statesman. Only poets and philosophers see the world as it really is, for only to them is it given to live without illusions. To see clearly is to not act.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To think of our greatest anxiety as an insignificant event, not only in the life of the universe but also in the life of our own soul, is the beginning of wisdom.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
İlerde bir gün gelecek olanlar daha ÅŸimdiden yaÅŸl?yd?; sadece hiç gelmeyecek olanlar gençti.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
nothing is what it is, but dreams are always dreams.)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Një njeri, në zotëroftë dijen e vërtetë mund ta shijojë krejt spektaklin e botës ulun mbi një karrige, pa ditë me lexue, pa folë me askënd, veç me anë të përdorimit të shqisave dhe faktit që shpirti të mos dijë me qenë i trishtë.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Singurul avantaj când studiezi e s? te bucuri de ceea ce alÈ›ii nu au spus.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
que pesa duramente na alma: é a estupidez que sacrifica vidas e haveres a qualquer coisa inevitavelmente inútil.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
İster savaÅŸmak söz konusu olsun ister ak?l yürütmek, bütün eylemler hatal?d?r; t?pk? insan?n herhangi bir ÅŸey yapmaktan kaç?nmas? gibi. Ah bir bilebilseydim hem hiçbir ÅŸey yapmaman?n, hem de eylemden vazgeçmemenin yolunu! Zaferimi simgeleyen hayal tac?na, yücelenlerin sessizlik asas?na kavuÅŸmuÅŸ olurdum o zaman.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Quem te fez assim tão linda Não o fez para mostrar Que se é mais linda ainda Quando se sabe negar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Si todo hombre fuera juez, todos los hombres estarían locos
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com