Quotes About Connection
Veo en tu vida todo lo viviente.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
But you and I, love, we are together from our clothes down to our roots: together in the autumn, in water, in hips, until we can be alone together—only you, only me.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you without knowing how, or when, or from where. I love you straightforwardly, without complexities or pride; so I love you because I know no other way
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
T'amo senza sapere come, né quando, né da dove, t'amo direttamente senza problemi né orgoglio: così ti amo perché non so amare altrimenti
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
El amor supo entonces que se llamaba amor. Y cuando levanté mis ojos a tu nombre tu corazón de pronto dispuso mi camino.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Pero tú y yo, amor mío, estamos juntos, juntos desde la ropa a las raíces, juntos de otoño, de agua, de caderas, hasta ser sólo tú, sólo yo juntos. — Mas tu e eu, amor meu, estamos juntos, juntos desde a roupa às raízes, juntos de outono, de água, de quadris, até ser só tu, só eu juntos.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I nothing saves us from death at least love should save us from life
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Seviyorum susman?, yokluk gibisin çünkü, sesim sana varmadan iÅŸitiyorsun beni.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Seviyorum susman?, uzakl?klar gibisin. ?nler gibisin hem de, ku?uran kelebe?im. ??itiyorsun beni sesim sana varmadan: Senin sessizli?inle ben de susay?m derim.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Love, what does it matter that time, the very time that raised two flames, two waving heads of wheat, my body and your gentleness, tomorrow will hold them safe or mill the grain, and with those same unseen fingers erase the identities that separate us, giving us the final victory of being one beneath the ground. — Pablo Neruda, from "Ode to Time," Selected Odes of Pablo Neruda (California Press, 1990)
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I go so far as to think you own the universe.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Mas se amo os teus pés É só porque andaram Sobre a terra e sobre O vento e sobre a água, Até me encontrarem.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Ah woman, I do not know how you could contain me in the earth of your soul, in the cross of your arms!
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you because I know no other way than this: where I does not exist, nor you, so close that your hand on my chest is my hand, so close that your eyes close as I fall asleep.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
tudo me leva para ti, como se tudo o que existe, aromas, luz, metais, fossem pequenos barcos que navegam até às tuas ilhas que me esperam.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Quiero saber, hermanos míos, dije en la Unión de Pescadores, si todos se aman como yo. La verdad es - me contestaron - que nosotros pescamos peces y tú te pescas a ti mismo y luego vuelves a pescarte y a tirarte al mar otra vez.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
No puedo sin la vida vivir, sin el hombre ser hombre
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Cuando vas por las calles nadie te reconoce. Nadie ve la corona de cristal, nadie mira la alfombra de oro rojo que pisas donde pasas, la alfombra que no existe. Y cuando asomas suenan todos los ríos en mi cuerpo, sacuden el cielo las campanas, y un himno llena el mundo. Solo tú y yo, solo tú y yo, amor mío, lo escuchamos.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Como todas las cosas están llenas de mi alma emerges de las cosas, llena del alma mía. Mariposa de sueño, te pareces a mi alma, y te pareces a la palabra melancolía;
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Ma eccola qui, la tua forma familiare, quel che è mio, il tuo, quel che è mio, quel che è tuo e mi inonda, eccola qui, che mi riempie le membra di abbandono, eccola qui, la tua tenerezza, che si ormeggia alle stesse radici, matura nella stessa carovana di frutti, ed esce dalla tua anima rotta sotto le mie dita come il succo del vino dal centro dell'uva.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Tenías que cambiar de corazón y de mirada después de haber tocado la profunda zona de mar que te entregó mi pecho
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
He dormido contigo toda la noche mientras la oscura tierra gira con vivos y con muertos, y al despertar de pronto en medio de la sombra mi brazo rodeaba tu cintura. Ni la noche, ni el sueño pudieron separarnos
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you without knowing how, or when, or from where, I love you directly without problems or pride: I love you like this because I don't know any other way to love, except in this form in which I am not nor are you, so close that your hand upon my chest is mine, so close that your eyes close with my dreams.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Of everything I have seen, it's you I want to go on seeing: Of everything I've touched, it's your flesh I want to go on touching. I love your orange laughter. I am moved by the sight of you sleeping. — Pablo Neruda, from "Amor," Intimacies: Poems of Love. (Harper; 1st edition, October 28, 2008)
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com