logo

Quotes About Growth

Whoever wishes may accompany me: the road is long, it's painful but it's lived.
~ Clarice Lispector
I cannot stand repetition: routine divides me from potential novelties within my reach.
~ Clarice Lispector
When I think of what I already lived through it seems to me I was shedding my bodies along the paths.
~ Clarice Lispector
É que ela sentia falta de encontrar-se consigo mesma e sofrer um pouco é um encontro.
~ Clarice Lispector
I was now so much greater that I could no longer see myself. As great as a far-off landscape. I was far off. But perceptible in my furthest mountains and in my remotest rivers: the simultaneous present no longer scared me, and in the furthest extremity of me I could finally smile without even smiling. At last I was stretching beyond my sensibility.
~ Clarice Lispector
If she was no longer herself that meant a loss that counted as a gain.
~ Clarice Lispector
She herself asked for nothing, but her sex made its demands like a sunflower germinating in a tomb.
~ Clarice Lispector
My old life was necessary to me because it was precisely its error that made me take up imagining a hope that, without the life that I led, I wouldn't have known.
~ Clarice Lispector
Now I understand what a trial is. Trial: it means that life is trying me. But trial: means that I too am trying. And trying can become an ever more insatiable thirst.
~ Clarice Lispector
Things went somehow so good that were in danger of becoming very bad because what is fully mature is very close to rotting.
~ Clarice Lispector
no va a ser una vida fácil. Pero es una vida nueva
~ Clarice Lispector
Being born is like this: The sunflowers slowly turn their corollas toward the sun. The wheat is ripe. The bread is eaten with sweetness. My impulse connects to that of the roots of the trees
~ Clarice Lispector
As coisas estavam de algum modo tão boas que podiam se tornar muito ruins porque o que amadurece plenamente pode apodrecer.
~ Clarice Lispector
Soy poco a poco. Mi historia es vivir. Y no tengo miedo del fracaso. Aunque el fracaso me aniquile quiero la gloria del caer.
~ Clarice Lispector
Um domingo de tarde sozinha em casa dobrei-me em dois para a frente - como em dores de parto - e vi que a menina em mim estava morrendo. Nunca esquecerei esse domingo. Para cicatrizar levou dias. E eis-me aqui. Dura, silenciosa e heróica. Sem menina dentro de mim.
~ Clarice Lispector
Mi error, sin embargo, debía ser el camino de una verdad: pues sólo cuando me equivoco salgo de lo que conozco y de lo que entiendo. Si la "verdad" fuese aquello que puedo entender, terminaría siendo sólo una verdad pequeña, de mi tamaño
~ Clarice Lispector
Ah, hand holding mine, if I hadn't needed so much of myself to shape my life, I would already have had life!
~ Clarice Lispector
Até então eu nunca fora dona de meus poderes - poderes que eu não entendia nem queria entender, mas a vida em mim os havia retido para que um dia enfim desabrochasse essa matéria desconhecida e feliz e inconsciente que era finalmente: eu! eu, o que quer que seja.
~ Clarice Lispector
Lo que yo era antes no era bueno para mí. Pero de ese no-bueno yo había organizado lo mejor: la esperanza. De mi propio mal había creado un bien futuro. El miedo ahora ¿es que mi nuevo modo carezca de sentido? Pero ¿por qué no me dejo guiar por lo que vaya ocurriendo? Tendré que correr el sagrado riesgo del azar. Y sustituiré el destino por la probabilidad.
~ Clarice Lispector
Ainda bem que sempre existe outro dia. E outros sonhos. E outros risos. E outras pessoas. E outras coisas.
~ Clarice Lispector
no soy lo bastante adulta para saber usar una verdad sin destruirme.
~ Clarice Lispector
I was no longer a little girl with a book: I was a woman with her lover.
~ Clarice Lispector
Even though I know that a plant produces flowers, I am still surprised by nature's secret paths.
~ Clarice Lispector
I plunge into the almost pain of an intense happiness— and to adorn me leaves and branches spring up in my hair.
~ Clarice Lispector