logo

Quotes About Emotion

Tout à coup j'ai eu le désir de votre bouche comme si vous étiez mon premier amant.
~ Marguerite Duras
Other ties bind them in a grip which is not one of sentiment or of happiness, it is something else which bestows neither joy nor sorrow.
~ Marguerite Duras
I want to be with you, you've no idea how I want to be with you.
~ Marguerite Duras
J'ai eu cette chance d'avoir une mère désespérée d'un désespoir si pur que même le bonheur de la vie, si vif soit-il, quelquefois, n'arrivait pas à l'en distraire tout à fait.
~ Marguerite Duras
You ask how loving can happen—the emotion of loving. She answers: Perhaps a sudden lapse in the logic of the universe.
~ Marguerite Duras
the lover who leaves reason in control does not follow his god to the end.
~ Marguerite Yourcenar
aveva dovuto credersi amato ben poco per non sentire che perderlo sarebbe stato per me il peggiore dei mali.
~ Marguerite Yourcenar
La musique me transporte dans un monde où la douleur ne cesse pas d'exister, mais s'élargit, se tranquillise, devient tout à la fois plus calme et plus profonde, comme un torrent qui se transforme en lac. (p. 81)
~ Marguerite Yourcenar
Toda mujer que ama es una pobre inocente.
~ Marguerite Yourcenar
Un cÅ"ur, c'est peut-être malpropre. C'est de l'ordre de la table d'anatomie et de l'étal de boucher. Je préfère ton corps.
~ Marguerite Yourcenar
Se felicitaba de morir sin hijos; pues mis hijos se hubieran parecido a mí y ella les hubiera mostrado la misma aversión que a su padre. Aquella frase en la que supura tanto rencor fue la única prueba de amor que me haya dado Sabina.
~ Marguerite Yourcenar
Ignoraba que el asco es una de las formas de la obsesión y que, si deseamos algo, es más fácil pensar en ello con asco que no pensar.
~ Marguerite Yourcenar
Aucune caresse va jusqu'à l'âme.
~ Marguerite Yourcenar
El amor y la locura son los motores que hacen andar la vida.
~ Marguerite Yourcenar
La musique] L'enseigner aux enfants est une épreuve pénible, parce que la technique les détourne de l'âme. (p. 80)
~ Marguerite Yourcenar
Maent yn dweud fy mod yn caru, Lle nad wyf, mi allaf dyngu. Yn lle 'rwyf yn caru mwyaf Y mae lleiaf sôn amdanaf.
~ Mari Griffith
I think I might die if I don't kiss you right now. A real-life kiss.
~ Mari Mancusi
Roses are red. Blood is too…
~ Mari Mancusi
In queste carte l'arabesco del suo narrare non è formale ma somiglia ad una ricerca della penna intorno ad un punto piagato: come se egli cercasse continuamente di respingere qualche cosa di forza pari alla repugnanza che gli ispira.
~ Maria Bellonci
Minsk! How pissed-off that sounded! It was great. You could scare the bejayzus out of someone if you said it right.
~ Marian Keyes
Human touch is as important as water and food and air and laughter and new shoes.
~ Marian Keyes
No one can resurrect love once it has breathed its last.
~ Marian Keyes
Guilt is a self-indulgence.
~ Marian Keyes
I was in so much pain that I couldn't imagine not feeling it
~ Marian Keyes