Quotes About Emotion
Each drop of rain is my failed life weeping in nature.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
All beauty is a dream, even if it exists, For beauty is always more than it is. The beauty I see in you Isn't here, next to me. What I see in you lives where I dream, Far away from here. If you exist, I only know it Because I just dreamed it. — Fernando Pessoa, from "All beauty is a dream, even if it exists," 22 April 1934, A Little Larger Than the Entire Universe: Selected Poems , ed. & transl. Richard Zenith (Penguin Classics, 2006)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No hables... sucedes demasiado... me apena estar viéndote.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Era já de madrugada E eu acordei sem razão, Senti a vida pesada. Pesado era o coração.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Where is God, even if he doesn't exist? I want to pray and to weep, to repent of crimes I didn't commit, to enjoy the feeling of forgiveness like a caress that's more than maternal.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Para o homem vulgar, sentir é viver e pensar é saber viver. Para mim, pensar é viver e sentir não é mais que o alimento de pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La maggior parte delle persone si ammala per non saper esprimere quello che vede e quello che pensa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Solo me han amado de verdad en una ocasión. Simpatías, las he tenido siempre, y de todos. Ni al más ocasional le ha sido fácil ser grosero, o ser brusco, o incluso ser frío conmigo. He tenido algunas simpatías que, con mi ayuda, podría -quizá al menos- haber convertido en amor o afecto. Nunca he tenido la paciencia o la disposición de espíritu para ni siquiera desear emplear ese esfuerzo.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
For me, life is a somnolence that does not affect the brain. I keep that free as a place in which to be sad.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Oh odio, alégrame siquiera tú Hazme ver a la muerte royéndolos a todos
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Art frees us, illusorily, from the squalor of being. While feeling the wrongs and sufferings endured by Hamlet, prince of Denmark, we don't feel our own, which are vile because they're ours and vile because they're vile.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Aquilo que, creio, produz em mim o sentimento profundo, em que vivo, de incongruência com os outros, é que a maioria pensa com a sensibilidade, e eu sinto com o pensamento. Para o homem vulgar, sentir é viver e pensar é saber viver. Para mim, pensar é viver e sentir não é mais que o alimento de pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I love you the way I love the sunset or the moonlight: I want the moment to remain, but all I want to possess in it is the sensation of possessing it.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Carta para no enviar La dispenso de comparecer en mi idea de usted. Su vida [...] Eso no es mi amor, sino su vida. La amo como amo el crepúsculo o el reflejo de la luna, con el deseo de que el momento quede, pero sin que sea mío salvo en la sensación de haberlo vivido.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Beautiful was my love, yet melancholy.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
If the tree is more interesting to me than the man, I'm sorrier to see the tree felled than to see the man die. There are departing sunsets that grieve me more than the deaths of children. If I'm unfeeling, it's so that I can feel.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La letteratura, come tutta l'arte, è la confessione che la vita sola non basta.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Then his lips cease on the other lips cold sloth.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
O coração, se pudesse pensar, pararia.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tenho um segredo comigo Que me faz sempre cismar, É se quero estar contigo Ou quero contigo estar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tens vontade de comprar O que vês só porque o viste. Só a tenho de chorar Porque só compro o ser triste.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cine iubeÅŸte nu ÅŸtie nicicând ce iubeÅŸte Åži nici nu ÅŸtie de ce iubeÅŸte,nici a iubi ce va s? însemne... A iubi este începutul inocenÅ£ei Iar deplina inocen?? înseamn? a nu gândi...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
There is no enduring emotion without syntax. Immortality depends on the grammarians.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The sincerity of intellectual affirmation has nothing to do with the naturalness of spontaneous emotion.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com