logo

Quotes About Emotion

genuine love transcends the matter of cathexes. When love exists it does so with or without cathexis and with or without a loving feeling.
~ M. Scott Peck
Cathecting, it will be remembered, is the process by which an object becomes important to us. Once cathected, the object, commonly referred to as a "love object," is invested with our energy as if it were a part of ourselves, and this relationship between us and the invested object is called a cathexis.
~ M. Scott Peck
Love is an act of will -- namely, both an intention and an action. Will also implies choice. We do not have to love. We choose to love
~ M. Scott Peck
That to make something, one must feel something, Jahir said. That there is no creation without a motive force. And that such forces should be positive, or the results become twisted and strange. Which would suggest that love creates the universe, or should.
~ M.C.A. Hogarth
I lived on anger, but it's the kind of fuel that uses you up even when it's pushing you forward.
~ M.C.A. Hogarth
Needing someone doesn't make you weak, it makes you feel. And feeling is how you know you're alive. -Jack Reacher
~ M.J. Rose
Regret isn't like grief; it never lessens, just stays the same. A little hard ball in the pit of your stomach.
~ M.J. Rose
I wouldn't think it happens easily or often, never for some people. I imagine a love like that is like a fire starting with a spark and growing into a blaze becoming an engulfing passion too hot for most people to withstand.
~ M.J. Rose
Because you see... He cradled Alec's face between his hands. I'm in love with you, Alec. The kind of love that not only makes my balls ache, but that makes my chest so tight sometimes I think I can't breathe. The kind that makes my skin tingle and my heart pound and my knees weak whenever I'm around you. I'm deeply ... powerfully ... unequivocally in love with you.
~ M.L. Rhodes
Compassion is the religion of the heart.
~ Ma Jaya Sati Bhagavati
Ah! were you careful to tie me to the cliff of your frivolity, your indifference, or your agitation?
~ Machado de Assis
Como é que se matam saudades não é coisa que se explique de um modo claro. Ele não há ferro nem fogo, corda nem veneno, e todavia as saudades expiram, para a ressurreição, alguma vez antes do terceiro dia. Há quem creia que, ainda mortas, são doces, mais que doces. Esse ponto, no nosso caso, não pode ser ventilado, nem eu quero desenvolvê-lo, como aliás cumpria.
~ Machado de Assis
I took her hand, pulled it lightly to me, and kissed her on the forehead, with the delicacy of a zephyr and the gravity of Abraham.
~ Machado de Assis
Estou que empalideci; pelo menos, senti correr um frio pelo corpo todo. A notícia de que ela vivia alegre, quando eu chorava todas as noites, produziu-me aquele efeito, acompanhado de um bater de coração, tão violento, que ainda agora cuido ouvi-lo.
~ Machado de Assis
I have noticed that the adulation of women is not the same as that of men. The latter smacks of servility; the first can be confused with affection.
~ Machado de Assis
Eu amava Capitu! Capitu amava-me! E as minhas pernas andavam, desandavam, estacavam, trémulas e crentes de abarcar o mundo. Esse primeiro palpitar da seiva, essa revelação da consciência a si própria, nunca mais me esqueceu, nem achei que lhe fosse comparável qualquer outra sensação da mesma espécie. Naturalmente por ser minha. Naturalmente também por ser a primeira.
~ Machado de Assis
As pessoas valem o que vale a afeição da gente, e é daí que mestre Povo tirou aquele adágio que quem o feio ama bonito lhe parece.
~ Machado de Assis
Marcela amou-me durante quinze meses e onze contos de réis; nada menos.
~ Machado de Assis
Cada qual sabe amar a seu modo; o modo pouco importa; o essencial é que saiba amar.
~ Machado de Assis
Apertava ao peito a minha dor taciturna, com uma sensação única, uma coisa a que poderia chamar volúpia do aborrecimento. Volúpia do aborrecimento: decora esta expressão, leitor; guarda-a, examina-a, e se não chegares a entendê-la, podes concluir que ignoras uma das sensações mais sutis desse mundo e daquele tempo. As
~ Machado de Assis
O que nas mulheres é sentimento, nos homens é pieguice
~ Machado de Assis
Pois, francamente, só agora entendia a comoção que me davam essas e outras confidências. A emoção era doce e nova, mas a causa dela fugia-me, sem que eu a buscasse nem suspeitasse.
~ Machado de Assis
Como eu invejo os que não esqueceram a cor das primeiras calças que vestiram! Eu não atino com a das que enfiei ontem. Juro só que não eram amarelas porque execro essa cor; mas isso mesmo pode ser olvido e confusão.
~ Machado de Assis
O coração humano é a região do inesperado, dizia consigo o cético subindo as escadas da repartição.
~ Machado de Assis