logo

Quotes About Creativity

The only way to avoid being unhappy is to close yourself up in Art and to count for nothing all the rest.
~ Gustave Flaubert
One must not always think that feeling is everything. Art is nothing without form.
~ Gustave Flaubert
The true poet for me is a priest. As soon as he dons the cassock, he must leave his family.
~ Gustave Flaubert
Caught up in life, you see it badly. You suffer from it or enjoy it too much. The artist, in my opinion, is a monstrosity, something outside of nature.
~ Gustave Flaubert
Everything one invents is true, you may be perfectly sure of that. Poetry is as precise as geometry.
~ Gustave Flaubert
There are neither good nor bad subjects. From the point of view of pure Art, you could almost establish it as an axiom that the subject is irrelevant, style itself being an absolute manner of seeing things.
~ Gustave Flaubert
Be regular and orderly in your life, that you may be violent and original in your work.
~ Gustave Flaubert
Be steady and well-ordered in your life so that you can be fierce and original in your work.
~ Gustave Flaubert
There is not a particle of life which does not bear poetry within it
~ Gustave Flaubert
Human speech is like a cracked kettle on which we tap crude rhythms for bears to dance to, while we long to make music that will melt the stars.
~ Gustave Flaubert
I am irritated by my own writing. I am like a violinist whose ear is true, but whose fingers refuse to reproduce precisely the sound he hears within.
~ Gustave Flaubert
You don't make art out of good intentions.
~ Gustave Flaubert
The work of a crowd is always inferior, whatever its nature, to that of an isolated individual.
~ Gustave Le Bon
Una vez aguijonada, la imaginación es un caballo que se desboca y al que no sirve tirarle de la rienda
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Los imitadores olvidan el ser o no ser del trágico eminente, y al hacerlo caen en ese abismo sin fondo de que nos habla el creador de Hamlet: ¡Palabras, palabras, palabras!
~ Gustavo Adolfo Bécquer
podrá no haber poetas; pero siempre habrá poesía
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Por los tenebrosos rincones de mi cerebro, acurrucados y desnudos, duermen los extravagantes hijos de mi fantasía esperando en silencio que el Arte los vista de la palabra para poder presentarse decentes en la escena del mundo.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
No digáis que, agotado su tesoro, de asuntos falta, enmudeció la lira; podrá no haber poetas; pero siempre habrá poesía.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
era poeta, tanto que nunca le habían satisfecho las formas en que pudiera encerrar sus pensamientos, y nunca los había encerrado al escribirlos.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Yo quisiera forjar para cada uno de vosotros una maravillosa estrofa tejida de frases exquisitas, en la que os pudiérais envolver con orgullo, como en un manto de púrpura. Yo quisiera poder cincelar la forma que ha de conteneros, como se cincela el vaso de oro que ha de guardar un preciado perfume.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Para hacerte gozar con mi alegría, para que sufras tú con mi dolor, para que sientas palpitar mi vida, hice mis versos yo.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Tú sabes y yo sé que en esta vida con genio es muy contado el que la escribe, y con oro cualquiera hace poesía.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
La imaginación de los muchachos es un corcel, y la curiosidad la espuela que lo aguijonea y lo arrastra a través de los proyectos más imposibles. Movidos
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Por los tenebrosos rincones de mi cerebro, acurrucados y desnudos, duermen los extravagantes hijos de mi fantasía, esperando en silencio que el arte los vista de la palabra para poderse presentar decentes en la escena del mundo.
~ Gustavo Adolfo Béquer