Quotes About Mortality
We all didn't come into to the world at the same time so it makes sense that we don't leave it at the same time.
~ Lurlene McDaniel
BazillionQuotes.com
In truth, how much time do any of us really have?
~ Lurlene McDaniel
BazillionQuotes.com
Everybody dies; that's a fact. Sometimes it blindsides people. Sometimes people get a glimpse of the big picture and decide to cheat.
~ Lurlene McDaniel
BazillionQuotes.com
Cancer isn't the worst thing that can happen to a person. And neither is dying young. Taking life for granted, living badly-- these things seem far worse to me. In many ways- ways that count- I'm the luckiest girl in the world.
~ Lurlene McDaniel
BazillionQuotes.com
At times, when a deer saw a man walking in the forest, he might prick up his ears and stand still as a statue. Waiting. Wary. Meaning no harm. What are you? asked his ears. And oh. What am I? Sometimes the answer was, You're dead. And the deer crumpled to his knees.
~ Lydia Millet
BazillionQuotes.com
I think about death sometimes. Analytically, of course.
~ Lynne Truss
BazillionQuotes.com
Love is love, and loss is loss. We all love, and we all die, and everyone suffers the pain of grieving. The trick is to enjoy what you have while you have it.
~ Lynsay Sands
BazillionQuotes.com
I'm mortal. You really don't want me falling down stairs and breaking my neck. I'd catch you, he assured her solemnly. I'll always be there to catch you, Inez.
~ Lynsay Sands
BazillionQuotes.com
Din punctul de vedere al tantarului, omul e nemuritor.
~ Lyudmila Ulitskaya
BazillionQuotes.com
Es posible que mañana muera, y en la tierra no quedará nadie que me haya comprendido por completo. Unos me considerarán peor y otros mejor de lo que soy. Algunos dirán que era una buena persona; otros, que era un canalla. Pero las dos opiniones serán igualmente equivocadas.
~ M. Y. Lermontov
BazillionQuotes.com
Everything else pales next to the fact that he's going to outlive us all. It's probably safer for him not to have intimate friends. I don't care how old you get, Sehvi said. It's never safer to have no friends.
~ M.C.A. Hogarth
BazillionQuotes.com
Invenções há, que se transformam ou acabam; as mesmas instituições morrem; o relógio é definitivo e perpétuo. O derradeiro homem, ao despedir-se do sol frio e gasto, há de ter um relógio na algibeira, para saber a hora exata em que morre.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Para que queres tu mais alguns instantes de vida? Para devorar e seres devorado depois? Não estás farto do espetáculo e da luta? Conheces de sobejo tudo o que eu te deparei menos torpe ou menos aflitivo: o alvor do dia, a melancolia da tarde, a quietação da noite, os aspectos da Terra, o sono, enfim, o maior benefício das minhas mãos. Que mais queres tu, sublime idiota?
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
We kill time; time buries us.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Deixa lá dizer o Pascal que o homem é um caniço pensante. Não; é uma errata pensante, isso sim. Cada estação da vida é uma edição, que corrige a anterior, e que será corrigida também, até a edição definitiva, que o editor dá de graça aos vermes.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Somadas umas coisas e outras, qualquer pessoa imaginará que não houve míngua nem sobra, e conseguintemente que saí quite com a vida. E imaginará mal; porque ao chegar a este outro lado do mistério achei-me com um pequeno saldo, que é a derradeira negativa deste capítulo de negativas: - Não tive filhos, não transmiti a nenhuma criatura o legado da nossa miséria.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Morrer! Todos nós havemos de morrer; basta estarmos vivos
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Estás morto. Gozaste e descansas; mas eis aqui os frutos podres da incontinência; e são teus próprios filhos que vão tragá-los.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Não importa ao tempo o minuto que passa, mas o minuto que vem. O minuto que vem é forte, jucundo, supõe trazer em si a eternidade, e traz a morte, e perece como o outro, mas o tempo subsiste.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Tudo nos parece melhor e mais belo, — fruto da nossa ilusão, — e alegres com vermos o ano que desponta, não reparamos que ele é também um passo para a morte.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
E caem!- Folhas misérrimas do meu cipreste, heis de cair, como quaisquer outras belas e vistosas; e, se eu tivesse olhos, dar-vos-ia uma lágrima de saudade. Esta é a grande vantagem da morte, que, se não deixa boca para rir, também não deixa olhos para chorar... Heis de cair.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
TO THE FIRST WORM TO GNAW THE COLD FLESH OF MY CORPSE I TENDERLY DEDICATE THESE POSTHUMOUS MEMOIRS
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Some inventions change or die; even institutions die; but the clock is definite and perpetual. The last man on earth, as he bids farewell to the cold, dead sun, is sure to have a watch in his pocket, so as to know the exact hour of his death.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Se os mortos vão depressa, os velhos ainda vão mais depressa que os mortos... Viva a mocidade!
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com