Quotes About Relationship
Merci d'avoir fait le premier pas vers nos retrouvailles, car de mon côté, plus les jours passaient et moins j'osais.
~ Anne-Laure Bondoux
BazillionQuotes.com
To this day, I have a very unhealthy relationship with food. I have an eating disorder; not in that I am anorexic or bulimic—I'm not—but in the sense that I feel extremely guilty every time I eat anything that isn't water. Of course I have body issues.
~ Anneli Rufus
BazillionQuotes.com
It was scary to need another person as much as you needed your next breath. It implied a need for unlimited faith and trust. You had to believe your love would be there for you always.
~ Annette Blair
BazillionQuotes.com
I feared they'd never have that special connection. The covenant between a mother and child is powerful, but if it's broken....
~ Annette Blair
BazillionQuotes.com
We can take it slow," he said. "You can learn to be with me. Find out what I'm all about. You never know, you might like what you find." "Don't hold your breath," she said. He stepped toward her casually, amusement flickering around his lips. She tensed, her eyes checking for a way to run. "Or..." His hand lashed out, grabbed her, and whipped her into his arms, where he held her tight. "We can take it fast and rough.
~ Annette Curtis Klause
BazillionQuotes.com
The mere thought of divorce terrified me. To me, divorce symbolized failure.
~ Annette Funicello
BazillionQuotes.com
Nancy thought Bean was a pain and a pest. Bean thought Nancy was a booger-head.
~ Annie Barrows
BazillionQuotes.com
We process outcomes sequentially, treating each outcome as if it stands alone. We don't sit back and wait to update our beliefs until we have enough data to overcome the uncertain relationship between outcomes and decisions.
~ Annie Duke
BazillionQuotes.com
figure out why those things happened, we are susceptible to a variety of cognitive traps, like assuming causation when there is only a correlation, or cherry-picking data to confirm the narrative we prefer. We will pound a lot of square pegs into round holes to maintain the illusion of a tight relationship between our outcomes and our decisions.
~ Annie Duke
BazillionQuotes.com
Your friend complains about being in a bad relationship. If you ask, "Why don't you just break up?" they'll frequently say, "Because I've put so much time into trying to make this relationship work.
~ Annie Duke
BazillionQuotes.com
In order to become a better decision-maker, it's imperative to actively explore all four of the ways that decision quality and outcome quality relate to each other.
~ Annie Duke
BazillionQuotes.com
Vraiment fait mon deuil de ce rêve, un homme intelligent, « solide », etc., avec qui je « construirais » (?) quelque chose. En dehors de l'écriture et des enfants, je suis incapable de rien construire.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Voilà. Ce soir, j'ai horreur d'être allée à ce film soviétique inepte. Peut-être n'avait-il pas envie que je vienne. Et peut-être ne me téléphonera-t-il pas. Le seul point positif : le risque qu'il a pris en me suivant, alors que tous venaient de me voir partir. Vraiment le seul. Bien. Et moi ? Quelle conduite tenir ? Rompre ââ'¬â€œ menacer de rompre ââ'¬â€œ ne rien dire. Le choix est là.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Mon père est entré dans la catégorie des gens simples ou modestes ou braves gens. Il n'osait plus me raconter des histoires de son enfance. Je ne lui parlais plus de mes études.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Aveam privilegiul de a trai inca de la inceput, in mod constant, pe deplin constienta, ceea ce intotdeauna sfarsesti prin a descoperi cu stupoare si descumpanire, barbatul pe care-l iubesti este un strain.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Il « devrait » appeler ce soir : en général, il le fait trois jours après la dernière rencontre. Mais le « devoir », la « régularité » n'ont pas vraiment leur place ici.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Je voulais dire, écrire au sujet de mon père, sa vie, et cette distance venue à l'adolescence entre lui et moi. Une distance de classe, mais particulière, qui n'a pas de nom. Comme de l'amour séparé.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Difficile maintenant d'oublier cette présence aux côtés de S. (cela, le couple, ce mot abhorré), et en même temps, c'est un accroissement douloureux du désir : je suis, tant que cela dure, la préférée, l'objet du véritable désir. Je comprends Tristan et Yseut, la passion qui embrase et ne peut être éteinte, en dépit, à cause, des obstacles.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Avec mon mari, autrefois, je me sentais une fille du peuple, avec lui j'étais une bourge.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
I understand this desire to shower gifts on a person we love to demonstrate possession, while knowing that it does nothing to bind him to us, but only makes him proud and heightens his narcissism. That works against the giver, who is short on narcissism. Well, anyway, I love him with all my emptiness.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Est-ce que tu pars à Noël ? » = ce serait mieux que tu partes, je ne serais pas obligé de venir te voir ââ'¬â€œ ou, ce serait bien si tu restais ? Il se peut aussi que ces phrases n'aient pas d'importance pour lui, qu'elles soient de celles qu'on dit pour dire...
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Elle était inhérente à sa présence à lui dans ma vie, qu'il avait transformée en un étrange et continuel palimpseste.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Soir. Et s'il avait envie de rompre ? Le fait qu'il m'ait dit le contraire le 29 novembre (un mois, énorme...) ne signifie rien. Ce soir, j'imagine la possibilité qu'il ne vienne pas du tout la semaine prochaine. À ce moment-là, avoir le courage de regarder les choses en face et de rompre, mais avec chic, en lui donnant son cadeau.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Résolution : s'il ne vient pas à Cergy avant mon départ pour Jersey, je le vois encore une fois et je romps. Ou bien je romps au téléphone.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com