Quotes About Relationship
He wondered if all camaraderie was actually dimly sensed psychic connection.
~ M.C.A. Hogarth
BazillionQuotes.com
Amusing a woman too much is as good as courting her, and as much as I enjoyed her company I wasn't quite sure I was ready for more than that.
~ M.C.A. Hogarth
BazillionQuotes.com
The good man never wrote or read a sermon, but talked to his people as one who would meet what was in them with what was in him.
~ MacDonald George
BazillionQuotes.com
Ah! were you careful to tie me to the cliff of your frivolity, your indifference, or your agitation?
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
O casamento é a pior ou a melhor coisa do mundo; pura questão de temperamento.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
O gato não nos afaga, afaga-se em nós.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
um ódio comum é o que mais liga duas pessoas
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
E assim se foram escoando as horas da noite, que o relógio da sala de jantar batia seca e regularmente, como a lembrar aos dois amigos que as nossas paixões não aceleram nem moderam o passo do tempo.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Recusa ser minha mulher? - Essa seria a minha felicidade; mas quisera sê-lo com honra. - Que mais honra? - Um casamento clandestino não nos ficaria bem. Se ambos fôssemos pobres ou ricos, sim; mas a desigualdade das nossas fortunas... - Oh! não faças essa consideração. - É essencial.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
It does not matter; the reconciliation of a family is itself an enigmatic gesture.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Marcela amou-me durante quinze meses e onze contos de réis; nada menos.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Viverem duas criaturas uma para a outra, confundidas, unificadas; pensar, aspirar, sonhar a mesma coisa; limitar o horizonte nos olhos de cada uma, sem outra ambição, sem inveja de mais nada. Sabe o que é isto? -- Sei... é o casamento por fora. (Linha reta e linha curva)
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Se meu marido tivesse em mim uma mulher, e se eu tivesse nele um marido, minha salvação era certa. Mas não era assim. Entramos no nosso lar nupcial como dois viajantes estranhos em uma hospedaria, e aos quais a calamidade do tempo e ahora avançada da noite obrigam a aceitar pousada sob o teto do mesmo aposento. (Confissões de uma viúva moça)
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
A razão não podia ser outra senão o momento oportuno. Não era oportuno o primeiro momento, porque, se nenhum de nós estava verde para o amor, ambos o estávamos para o nosso amor; distinção fundamental. Não há amor possível sem a oportunidade dos sujeitos.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
A amizade é o melhor pretexto, até hoje inventado, para que um indivíduo pretenda tomar parte na felicidade de outro.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Eugênia desfiou uma historiazinha de toucador, que omito em suas particularidades por não interessar ao nosso caso, bastando saber que a razão capital da divergência entre as duas amigas fora uma opinião de Cecília acerca da escolha de um chapéu.
~ Machado de Assis
BazillionQuotes.com
Silence fell between them, as tangible as the dark tree shadows that fell across their laps and that now seemed to rest upon them as heavily as though they possessed a measurable weight of their own.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
We turn to stories and pictures and music because they show us who and what and why we are, and what our relationship is to life and death, what is essential, and what, despite the arbitrariness of falling beams, will not burn.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
I am slowly coming to understand with all my heart as well as my head that love is not a feeling. It is a person.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
The author & the reader know each other: they meet on the bridge of words
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
That was surely the purest kind of kything. Mr. Jenkins had never had that kind of communion with another human being, a communion so rich and full that silence speaks more powerfully than words.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
A love which depends solely on romance, on the combustion of two attracting chemistries, tends to fizzle out. The famous lovers usually end up dead. A long-term marriage has to move beyond chemistry to compatibility, to friendship, to companionship. It is certainly not that passion disappears, but that it is conjoined with other ways of love.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
O God, here, as so often, I cannot help. Let me not forget she is your child and your concern makes mine as nothing.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com
She screamed out... and whether it was to help him or for him to help her, she did not know.
~ Madeleine L'Engle
BazillionQuotes.com