logo

Quotes About Patience

a very real danger that such dribbling will engross an entire lifetime.
~ Unknown
Without you my tomorrow wouldn't be worth the wait, and my yesterdays wouldn't be worth remembering.
~ Unknown
If there is one thing I learned from Maggie it was that you accept people as they are, and you just don't demand more than they want to give.
~ Unknown
To know when to quit. Whether to give up--this is often the question facing the gambler. No one is taught the art of walking away. And the anguish of deciding if I should keep playing is hardly unusual. Will I be able to quit honorably? or am I the type who waits stubbornly for something to happen? something like, for instance, the end of the world? or whatever it might be, maybe my own sudden death, in which case my decision to give up would be beside the point.
~ Clarice Lispector
Nothing happened if she kept waiting for what was going to happen .
~ Clarice Lispector
One way of getting is not looking, one way of having is not asking...
~ Clarice Lispector
Aunque nunca más fuera a sentir la grave y suave fuerza de existir y amar, como ahora, de ahí en adelante ya sabía por qué cosa esperar, esperar la vida entera como si fuera necesario...
~ Clarice Lispector
Em mim um sentimento de grande espera havia crescido, e uma resignação surpreendida: é que nesta espera atenta eu reconhecia todas as minhas esperas anteriores, eu reconhecia a atenção de que também antes vivera, a atenção que nunca me abandona e que em última análise talvez seja a coisa mais colada à minha vida – quem sabe aquela atenção era a minha própria vida.
~ Clarice Lispector
Esperar menos não significa desistir. Antes se surpreender, do que se decepcionar.
~ Clarice Lispector
só me comprometo com vida que nasça com o tempo e com ele cresça: só no tempo há espaço para mim.
~ Clarice Lispector
La actitud debe ser: no se pierde por esperar, no se pierde por no entender.
~ Clarice Lispector
Amo a quien tiene paciencia para esperar por mí y por mi voz.
~ Clarice Lispector
I'm going to make an adagio. Read slowly and with peace. It's a wide fresco.
~ Clarice Lispector
Un hombre tarda en encontrar sus manos
~ Clarice Lispector
Waiting for someone to rescue him from abandment. Waiting. There was no one.
~ Unknown
Waiting for someone to rescue him from abandonment. Waiting. There was no one.
~ Unknown
I was born too soon into a world too young.
~ Unknown
I'm not performing miracles, I'm using up and wasting a lot of paint...
~ Claude Monet
A stockbroker urged me to buy a stock that would triple its value every year. I told him, "At my age, I don't even buy green bananas."
~ Claude Pepper
Por eso recomienda tanto la calma y la paciencia, en primer lugar consigo mismo. «Guardaos de las precipitaciones y de las inquietudes, porque no hay nada que nos estorbe más para caminar en la perfección» (Carta a Santa Chantal, 57, colec. Blaise).
~ Unknown
En resumen, no os enfadéis, o por lo menos, no os turbéis porque os habéis turbado, no os alteréis porque os habéis alterado, no os inquietéis porque esas molestas pasiones os han inquietado; tomad vuestro corazón y ponedlo suavemente en manos de nuestro Señor (Carta a una señora, 833). Haced que vuestro corazón vuelva a estar en paz con vos misma, aunque estéis tan llena de miserias» (Carta 186).
~ Unknown
Well sometimes things don't make sense right away, so you might as well put them aside and wait until they do" -Mom
~ Unknown
Claudia Mills
~ Unknown
Though a share of all remembering, a measure of all memory, is breath and breathe you have to create a truce - a truce with the patience of a stethoscope.
~ Claudia Rankine