Quotes About Mystery
Now that I possess the secret, I could tell it in a hundred different and even contradictory ways. I don't know how to tell you this, but the secret is beautiful, and science, our science, seems mere frivolity to me now... And anyway, the secret is not as important as the paths that led me to it. Each person has to walk those paths himself.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
I reverently fondled the silky volumes of a certain Chinese encyclopaedia whose finely brushed characters seemed to me more mysterious than the spots on a leopard's skin.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Don't go on multiplying the mysteries,' Unwin said. 'They should be kept simple. Bear in mind Poe's purloined letter, bear in mind Zangwill's locked room.' 'Or made complex,' replied Dunraven. 'Bear in mind the universe.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Algo de sacerdote había en él y también de marino.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Que muera conmigo el misterio que está escrito en los tigres. Quien ha entrevisto el universo, quien ha entrevisto los ardientes designios del universo, no puede pensar en un hombre, en sus triviales dichas o desventuras, aunque ese hombre sea él
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Así, toda negligencia es deliberada, todo casual encuentro una cita, toda humillación una penitencia, todo fracaso una misteriosa victoria, toda muerte un suicidio.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Gradualmente, el enigma concreto que me atareaba me inquietó menos que el enigma genérico de una sentencia escrita por un dios. ¿Qué tipo de sentencia (me pregunté) construirá una mente absoluta? Consideré que aun en los lenguajes humanos no hay proposición que no implique el universo entero…
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
It only takes two facing mirrors to construct a labyrinth. from "Nightmares
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
A circle drawn on a blackboard, a right triangle, a rhombus--all these are forms we can fully intuit; Ireneo could do the same with the stormy mane of a young colt, a small herd of cattle on a mountainside, a flickering fire and its uncountable ashes, and the many faces of a dead man at a wake. I have no idea how many stars he saw in the sky.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
No hay cosas que no esté como perdida entre infatigables espejos.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
De chico, yo solía maravillarme de que las letras de un volumen cerrado no se mezclaran y perdieran en el decurso de la noche.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Aquí también esa desconocida Y ansiosa y breve cosa que es la vida. (Here too the never understood, Anxious, and brief affair that is life.)
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
upa tras perfluyue lunó.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
The indecipherable dust, once Shakespeare.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Friendship, you know, is as mysterious as love or any other state of this confusion that we call life. In fact, I have sometimes suspected that the only thing that holds no mystery is happiness, because it is its own justification.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
vi tu cara, y sentí vértigo y lloré, porque mis ojos habían visto ese objeto secreto y conjetural, cuyo nombre usurpan los hombres, pero que ningún hombre ha mirado: el inconcebible universo.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Sleeping, as we all know, is the most secret thing we do. We devote one third of our lives to sleep, yet we do not understand it. Some believe it's only an eclipse of wakefulness; others, a more complex which embraces at once yesterday, the present and tomorrow; still others see it as an uninterrupted series of dreams.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Dios mueve al jugador, y éste, la pieza. ¿Qué dios detrás de Dios la trama empieza de polvo y tiempo y sueño y agonías?
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Por el acorde que no hemos oído, por los versos que no nos encontraron (su número es el número de la arena), por el inexplorado universo.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Os meus livros Os meus livros (que não sabem que existo) São uma parte de mim, como este rosto De têmporas e olhos já cinzentos Que em vão vou procurando nos espelhos E que percorro com a minha mão côncava. Não sem alguma lógica amargura Entendo que as palavras essenciais, As que me exprimem, estarão nessas folhas Que não sabem quem sou, não nas que escrevo. Mais vale assim. As vozes desses mortos Dir-me-ão para sempre.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
to no one did it occur the book and the maze were one and the same thing.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Não há uma só coisa no mundo que não seja misteriosa, mas esse mistério é mais evidente em determinadas coisas do que noutras. No mar, na cor amarela, nos olhos dos velhos e na música.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Vi a engrenagem do amor e a modificação da morte, vi o Aleph, de todos os pontos, vi no Aleph a terra, e na terra outra vez o Aleph, e no Aleph a terra, vi meu rosto e minhas vísceras, vi teu rosto e senti vertigem e chorei, porque meus olhos haviam visto esse objeto secreto e conjetural cujo nome usurpam os homens, mas que nenhum homem olhou: o inconcebível universo. Senti infinita veneração, infinita lástima.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
La gloria é una forma di incomprensione, forse la peggiore.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com