Quotes About Loss
Oh, Irrylath,Irrylath, we squaundered our two years together.
~ Meredith Ann Pierce
BazillionQuotes.com
It is true that my shunning was a message from our community to my mother. Her rejection of me was a measure of the humiliation she felt. She believed until her death that I caused her to lose her friends and her stature in the town.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
We live in an era of horseless carriages, wireless telegraphy, husbandless wives and wifeless husbands. I have hit upon a formula which I am tempted to utilize hereafter when I meet husbandless women. When they are introduced I shall ask: - Shaken, Or taken? signifying in the first instance a loss by way of Nevada, or, in the second, through the pearlier gates of that Paradise which is the hope of us all.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
He who cannot bear the loss of his own honour and reputation will never advance in spiritual life". São Filipe Néri, em "St. Philip Neri: Apostle of Rome", de Meriol Trevor.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
I wade through the rush of neglect and loss and sadness pouring through a hole in my hull.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
As I see it, life is an effort to grip before they slip through one's fingers and slide into oblivion, the startling, the ghastly or the blindingly exquisite fish of the imagination before they whip away on the endless current and are lost for ever in oblivion's black ocean.
~ Mervyn Peake
BazillionQuotes.com
Aqueles que matámos, por mais estranhos e inimigos que sejam, tornam-se nossos parentes para sempre. Nunca mais se retiram, permanecem mais presentes que os vivos.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
As estrelas são os olhos de quem morreu de amor.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A saudade é a única dor que me faz esquecer as outras dores.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
O que perdemos acontece depressa.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A guerra cria um outro ciclo no tempo. Já não são os anos, as estações que marcam as nossas vidas. Já não são as colheitas, as fomes, as inundações. A guerra instala o ciclo do sangue. Passamos a dizer: "antes da guerra, depois da guerra". A guerra engole os mortos e devora os sobreviventes.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
After us, there was no more world to receive anyone.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A esperança é a última a morrer. Diz-se. Mas não é verdade. A esperança não morre por si mesma. A esperança é morta. Não é um assassínio espectacular, não sai nos jornais. É um processo lento e silencioso que faz esmorecer os corações, envelhecer os olhos dos meninos e nos ensina a perder crença no futuro.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
la guerra convirtió la tierra en un cementerio.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Minha alma era um rio parado, nenhum vento me enluava a vela dos meus sonhos. Desde a morte de meu pai me derivo sozinho, órfão como uma onda, irmão das coisas sem nome.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
É o esquecimento e não a morte que nos faz ficar fora da vida.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Aquele lugar lhe deixava um frio interior. Afinal, todos queremos no peito o nó de um outro peito, o devolver da metade que perdemos ao nascer.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
África rouba-nos o ser. E nos vaza de maneira inversa: enchendo-nos de alma.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A saudade é uma tatuagem na alma: só nos livramos dela perdendo um pedaço de nós.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Agora, eu via o meu país como uma dessas baleias que vêm agonizar na praia. A morte nem sucedera e já as facas lhe roubavam pedaços, cada um tentando o mais para si
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Life is about loosing, everything, gracefully
~ Mia Farrow
BazillionQuotes.com
I get it now. I didn't get it then. That life is about losing and about doing it as gracefully as possible ... and enjoying everything in between.
~ Mia Farrow
BazillionQuotes.com
High over head they hoisted and fixed a gold signum; gave him to the flood, let the seas take him, with sour hearts and mourning mood. Men under heaven's shifting skies, though skilled in counsel, cannot say surely who unshipped that cargo.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
I wasn't even 20 at the time, but it taught me something about drugs. They can take a good man, a warm, funny, loving family man, and turn him into a loser and worse.
~ Michael Bergin
BazillionQuotes.com