Quotes About Reflection
Så han kommer aldrig att få veta hur mycket jag älskar honom - inte för att han är vacker, Nelly, utan för att han är mera jag än jag själv är. Vad våra själar än är gjorda av så är de av samma slag, och Lintons själ liknar dem lika lite som en månstråle liknar blixten och frosten liknar elden.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Un om înÅ£elept trebuie s? se mulÅ£umeasc? doar cu propria-i tov?r??ie.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
But, yet, even this tranquility Brings bitter, restless thoughts to me.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Nella mia vita ho fatto sogni che sono rimasti dentro di me per sempre, e hanno trasformato il mio modo di pensare. Sono entrati a far parte di me, come il vino quando si mescola all'acqua, e hanno cambiato il colore dei miei pensieri.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
he is continually among his books, since he has no other society.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Es una tontería lamentarse de una desgracia con veinte años de anticipación.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
The longer he stood, the plainer his reflections revealed their blackness through his features.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
él nunca llegará a saber cuánto le quiero, y no porque sea guapo, sino porque hay más de mí en él que en mí misma. No sé qué composición tendrán nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
It is strange people should be so greedy when they are alone in the world!
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Él nunca llegará a saber cuánto le quiero, y no porque sea guapo, sino porque hay más de mí en él que en mí misma.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
I certainly esteem myself a steady, reasonable kind of body,' she said; 'not exactly from living among the hills and seeing one set of faces, and one series of actions, from year's end to year's end; but I have undergone sharp discipline, which has taught me wisdom; and then, I have read more than you would fancy, Mr. Lockwood. You could not open a book in this library that I have not looked into, and got something out of
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Não sei como explicar; mas você e todo mundo sabe que há, ou ao menos deve haver, uma existência nossa além da nossa própria. Para que serviria a minha criação se eu estivesse toda contida em mim?
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
por isso ele nunca saberá o quanto o amo: e não por ele ser bonito, Nelly, mas por ele ser mais eu, do que eu própria. Não sei de que são feitas as nossas almas, mas elas são iguais; e a de Linton é tão diferente da minha quanto um raio de lua é diferente de um relâmpago, ou o fogo do gelo.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
In the chamber of death... I see a repose that neither earth nor hell can break, and I feel an assurance of the endless and shadow less hereafter-the Eternity they have entered-where life is boundless in its duration, and love in its sympathy, and joy in its fullness... One might doubt in seasons of cold reflection; but not then in the presence of her corpse. It asserted its own tranquility, which seemed a pledge of equal quiet to its former inhabitant.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Deixe-me a sós, que preciso pensar; enquanto penso, não sofro...
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
I'm now quite cured of seeking pleasure in society, be it country or town. A sensible man ought to find sufficient company in himself.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Non lo amo perché è bello, Nelly, ma perché è ancora di più uguale a me stessa di quanto possa esserlo io. Di qualsiasi cosa siano fatte le nostre anime, la sua e la mia sono identiche.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Cualquier reliquia de los muertos es preciosa si se les valoró en vida
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
En ocasiones he soñado cosas que no he olvidado nunca y que han cambiado mi modo de pensar. Han pasado por mi alma y le han dado un color nuevo, como cuando al agua se le agrega vino.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Si miro al suelo, creo ver las facciones de ella grabadas en las baldosas. En los árboles y en las nubes, en todas las cosas durante el día y llenando el aire durante la noche, veo su imagen. ¡Creo verla en las más vulgares facciones de cada hombre y cada mujer, y hasta en mi propio rostro! El mundo es para mi una horrenda colección de recuerdos diciéndome que ella vivió y que la he perdido.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Yo presumí que una persona que podía especular de antemano sobre el giro que daría a sus arrebatos de ira podría, de proponérselo, dominar también esos arrebatos.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
No sé qué composición tendrán nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
He is more myself than I am.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com
Do you believe such people are happy in the other world, sir? I'd give a great deal to know. I declined answering Mrs. Dean's question, which struck me as something heterodox. She proceeded: Retracing the course of Catherine Linton, I fear we have no right to think she is; but we'll leave her with her Maker.
~ Emily Bronte
BazillionQuotes.com