logo

Quotes About Reflection

Surely this is no more unreasonable than asking some saint or divinity what one should do.
~ Andre Breton
L'amour réciproque, tel que je l'envisage, est un dispositif de miroirs qui me renvoient, sous les mille angles que peut prendre pour moi l'inconnu, l'image fidèle de celle que j'aime, toujours plus surprenante de divination de mon propre désir et plus dorée de vie.
~ Andre Breton
Ne pas alourdir ses pensées du poids de ses souliers
~ Andre Breton
I should like my life to leave after it no other murmur than that of the watchman, a song to while away the waiting.
~ Andre Breton
O mundo é o verdadeiro espelho em que o homem se busca. A arte não passa de um reflexo em que ele se encontra.
~ André Comte-Sponville
Ninguém é sábio por inteiro, mas quem se resignaria a ser totalmente louco?
~ André Comte-Sponville
L'essentiel, c'est de ne pas mentir, et d'abord de ne pas se mentir. Ne pas se mentir sur la vie, sur nous-mêmes, sur le bonheur.
~ André Comte-Sponville
Réussir sa vie ? Il y a bien longtemps que le sage ne s'en préoccupe plus ! Vivre lui suffit, dans son insuffisance essentielle. Montaigne encore : « Je veux qu'on agisse, et qu'on allonge les offices de la vie tant qu'on peut, et que la mort me trouve plantant mes choux, mais nonchalant d'elle, et encore plus de mon jardin imparfait2845
~ André Comte-Sponville
Ce que j'appelle désespoir, philosophiquement, est très proche de ce que Freud, à sa façon et d'un autre point de vue, appelle le travail de deuil. Ce n'est pas du tout un travail de la tristesse ! Le but du deuil, c'est la joie.
~ André Comte-Sponville
Please do not understand me too quickly.
~ Andre Gide
Only fools don't contradict themselves
~ Andre Gide
Vorbele sunt oglinda gandurilor pe care le nutresti.
~ Andre Malraux
Qu'entendez-vous par : l'intelligence ? - En général ? - Oui. Ferral réfléchit. - La possession des moyens de contraindre les choses ou les hommes. Gisors sourit imperceptiblement. Chaque fois qu'il posait cette question, son interlocuteur, quel qu'il fût, répondait par le portrait de son désir, ou par l'image qu'il se faisait de lui-même.
~ Andre Malraux
How can one make the best of one's life? By converting as wide a range of experience as possible into conscious thought.
~ Andre Malraux
Le silence est une musique qui parle à l'âme.
~ Andre Malraux
"Know thyself" — a maxim as pernicious as it is odious. A person observing himself would arrest his own development. Any caterpillar who tried to "know himself" would never become a butterfly.
~ Andre Gide
True intelligence very readily conceives of an intelligence superior to its own; and this is why truly intelligent men are modest.
~ Andre Gide
The most decisive actions of our life… are most often unconsidered actions.
~ Andre Gide
It is only in adventure that some people succeed in knowing themselves — in finding themselves.
~ Andre Gide
I owe much to my friends; but, all things considered, it strikes me that I owe even more to my enemies. The real person springs life under a sting even better than under a caress.
~ Andre Gide
Know thyself! A maxim as pernicious as it is ugly. Whoever observes himself arrests his own development. A caterpillar who wanted to know itself well would never become a butterfly.
~ Andre Gide
The sole art that suits me is that which, rising from unrest, tends toward serenity.
~ Andre Gide
But can one still make resolutions when one is over forty? I live according to twenty-year-old habits.
~ Andre Gide
In order to judge properly, one must get away somewhat from what one is judging, after having loved it. This is true of countries, of persons, and of oneself.
~ Andre Gide